Ga naar inhoud

Excel - verwijzingen

Dorien_85

Aanbevolen berichten

Hoi

Ik heb een werkblad met verschillende tabbladen.

Op tabblad 1 heb ik een lijst:

Naam/Nummer/Werk/Reden afwezigheid

Op tabblad 2 zou ik graag volgende aantallen hebben:

per werk: aantal aanwezigen

per werk: aantal afwezigen

per werk: wie er afwezig is: naam + nummer + reden afwezigheid

Wie kan mij helpen aub???

Bedankt!

Groetjes,

Dorien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie de bijlage. Als je in het eerste blad wat wijzigt en je gaat naaar het tweede blad, dan worden daar de gewijzigde gegevens verwerkt.
De indeling van het tweede blad heb je wel erg onpraktisch gemaakt met de onderbrekingen voor optellingen. Dat heeft tot gevolg dat je de indeling van die tabel niet zo maar kunt wijzigen, want dan werkt de code niet meer (vba-code past zich nooit automatisch aan).
En verder: kolom C in het blad  Bevolking heb je ingesteld als keuzecellen met validatie, maar er valt helemaal niets te kiezen. Je bent dan maar handmatig gegevens in gaan vullen, maar daarbij bv. de ene keer voor eenzelfde gegeven Wl  geschreven en een andere keer WL).  Voor de code zijn die twee niet hetzelfde! Als je de validatie goed instelt, kunnen dergelijke fouten niet voorkomen. Bovendien heb je ook nog een werk ingevoerd terwijl daarbij geen naam is ingevuld. Het toont aan dat je erg onzorgvuldig tewerk bent gegaan en aan probleemoplossers de indruk geeft: "Zoek het maar uit".  Dergelijke fouten er uit halen kost namelijk erg veel tijd ! Maar hoe dan ook, bijgaande oplossing doet wat je wil.

PC-Helpf Dorien_85.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dorien,

Met mijn opmerking over de validatiecellen heb ik mij vergist, zie ik nu. Jouw validatielijst stond (en staat nu terug) in kolom C vanaf rij 100 en ik had in mijn bestand alle rijen onder de tabel gewist. Dat was dus een fout van mij, waarvoor mijn verontschuldigingen.

In de bijlage opnieuw het bestand maar opnieuw met de mogelijkheid om in de groene cellen van kolom C een keuze te maken.

Laat aub even weten of het bestand nu voldoet.

PC-Helpf Dorien.xlsm

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.