Ga naar inhoud

Windows 10 start niet meer op na systeemherstel

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Probleem is hier al eens aan bod gekomen (user Hendrik?) :  bij opstart PC Medion verschijnt het logo Medion, nadien een zwrt scherm met cursor en kleine blauwe cirkel.  Weet iemand hoe ik dit kan oplossen - heb echter geen Windows 10 usb of CD vanwege online upgrade vorig jaar.

• Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Dank voor uw antwoord. Ik veronderstel dat mijn PC hiervoor met bluetooth moet verbonden worden?  Ik vrees dat mijn PC die optie niet heeft...

of is er een andere manier? 

Geplaatst:

nee, niet via bleutooth, je hebt toch een usb-ingang?

Neem een usb-stick (min 4/5 gig), download Media Creation Tool (stick ingeplugd) en die maakt een opstartbare usb aan.

Reboot, zorg dat je computer vanaf usb boot en installeer windows opnieuw

Geplaatst:

Heb zopas media creation tool gedownload via Imac en (met selectie MSDos) op USB gezet. Dan in PC gestoken, maar voorlopig gebeurt er niets... Moet dit normaal vanzelf draaien?

Geplaatst:

Mogelijk moet je in je Bios aangeven dat er vanaf de usb moet opgestart worden.  (je hebt je systeem toch opnieuw opgestart mèt de stick in je usb-poort?)

Je kan vanuit verkenner die stick ook opstarten, mja, je geraakt niet meer in je verkenner hé?

Wat je mogelijk nog zou kunnen proberen: bij het booten (opstarten) de shift indrukken en dan van daaruit proberen in Veilige modus te komen. Dan zou je (als het je lukt) wèl in verkenner de setup van de stick in gang kunnen zetten)

ps: moest een van die dingen je lukken: bedenk dat er terug veel moet binnengehaald en geïnstalleerd worden en dat het makkelijk langer dan een uur kan duren.  (gewoon tas koffie en gebakje nemen of gaan wandelen, fietsen en wachten tot het gedaan is :) )

Geplaatst:

😫😫😫 Alle suggesties geprobeerd! In Bios Boot priority USB hard drive ingesteld, opgestart met shift ingedrukt etc. 

Eventjes het led-lampje van de usb stick een aantal keer zien flikkeren, maar verder geen reactie...

Ik hoop dat je nog suggesties hebt?

Alvast al bedankt bij voorbaat!

Geplaatst:

Je hebt een UEFI bios staan denk ik. Zo ja, dan moet je overschakelen naar een Legacy BIOS.

Voor een Asus pc(moederbord) ga je daarvoor zo te werk... KLIK

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.