Ga naar inhoud

Bestanden terug te halen na een format?

JEANSPANJE

Aanbevolen berichten

Ik heb nog geprobeerd (een uurtje maar ) om met RECUVA programma's te récupéreren en dit lukt gedeeltekijk.

Maar als ik ze dan wil openen lukt het niet.

Ik ga in Verkenner naar utilisateurs en jg en daar staan enkele documenten die door REcuva gerecupereerd werden maar ik kan alleen die openen waarvan het icoon ook een tekst vertoont.  De andere met bv het Word icoon kan ik niet openen wegens een fout.

Ziehier een shot ervan.

Ik kan alleen de documenten met X va EXCEL en het ene document waarvan in het icoon de tekst (2derij 3de document) zichtbaar is openen. De rest tonen steeds fouten

Ik heb slechts een uurtje met recuva gewerkt maar misschien kan ik alle documenten daarmee recupereren op voorwaarde dat ik ze ook kan openen dan.  Maar ik weet niet hoe te openen.

Als u mij dit zou kunnen oplossen kan ik misschien het volledige RECUVA programma gebruiken maar dat duurt uren want vaak worden dezelfde documenten als  recupereerbaar aangestipt.  Ook zijn er nog meer die NIET RECUPEREERBAAR ZIJN maar ik heb toch de meeste van mijn documenten daar zien staan in dit uurtje al.

Vraag is in welke mappen moet ik die onderbrengen en hoe die mappen met een punaise weer kunnen gebruikt worden dan.

Tot morgen

Capture.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooraf: volg al deze stappen correct en in volgorde op.
Indien een stap niet lukt, stop dan - ga nièt verder naar de volgende stap!

1. Maak op je C een map Récupéré

2.download Recuva en installeer het (op je C ! !)

Eigenlijk gaan we nu proberen je oude sauvegarde van je bestanden terug te halen en als dat lukt hoef je alleen met EaseUS die sauvegarde terug op je E te zetten en heb jij je bestanden terug.

LET OP voor je begint:
Achtergrond: als je een bestand opslaat op je schijf, krijgt dat een plaatsje op je schijf. Het begin van het bestand wordt aangeduid met een code die je computer vertelt: vanaf hier mag je géén ander bestand plaatsen, maar je bestand heeft ook een eindcode: vanaf hier mag terug geschreven worden, mogen terug dingen opgeslagen worden.
Op die manier wordt het bestand beschermd tegen het overschrijven door andere gegevens.

Wat doet een ‘delete’ (als je het bestand dus wist) en een snel-format ?
Dat doet niets anders dan die begincode weghalen. Moet je computer dan weer iets opslaan, dan krijgt hij geen verbod meer van het op de plaats van je oude bestand op te slaan en kunnen er dus bovenop je oude bestand nieuwe bestanden gezet worden.
Natuurlijk: een schijf is gróót, dus een nieuw bestand kan overal bewaard worden. Maar de kans bestaat dan wèl dat het op die oude plaats bewaard gaat worden.

Als je dus met Recuva tewerk gaat: laat gevonden bestanden NIET op je E of F terugplaatsen vooraleer jij al je oude bestanden teruggevonden hebt.
Dus: laat gevonden bestanden op je C zetten - laat het ons dan controleren en pas dààrna kan jij je E en je F opnieuw gaan gebruiken
.

3. Met Recuva ga je op zoek naar je sauvegarde van je eigen bestanden en je probeert die terug in je nieuwe map Recupere op je C op te slaan. (méér bestanden hoef je voorlopig niet te proberen terug te halen)

Uitleg vind je ici <<<
Nog meer uitleg : Recuva: comment ça marche en Comment récupérer ...

4. Gelukt? Open die sauvegarde en kijk of je bestanden er inderdaad allemaal in staan: zowel je mappen als je bestanden controleren!

5. Is je sauvegarde OK?  Dan kan je hem met EaseUS gaan uitpakken op je F

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit programma gedownload ook voor windows 10 maar toch kan ik de bestanden niet openen, noch in Word of Power Point.

Ik had op mijn laptop een niet legale Microsoft office staan en die heb ik ervan gehaald en MIcrosoft Office 2007 waarvan ik een officiele CD rom heb geinstalleerd.

Die informatie moet even aan Passer doorgegeven worden.

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, JEANSPANJE zei:

Ik heb heel wat gerecupereerd maar kan de bestanden niet openen

Jean, wil je nu even doen wat we je vragen?

Punt 3: " Met Recuva ga je op zoek naar je sauvegarde van je eigen bestanden en je probeert die terug in je nieuwe map Recupere op je C op te slaan "

àndere bestanden terughalen, daar hadden we dus niet van gesproken. Die bestanden die je daar terughaalde, daar ben je niks mee, dat zijn oude office-bestanden.

Dus probeer aub die sauvegarde terug op te halen met Recuva - je had die op je F staan. Diè moeten we hebben want daarin zitten al je eigen bestanden. - het gaat hem dus om dat pdb-bestand (dat in een map Sauvegarde.... zat)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jean,

Probeer Recuva eens op volgende manier te gebruiken:

Bij het starten opent de assistent, klik op 'Suivant'

Zet een bolletje bij 'Images' en klik 'Suivant'

Zet een bolletje bij 'Dans un emplacement spécifique', klik op 'Explorer' en blader naar de schijf F: , klik dan 'OK'

Klik 'Suivant'

Klik op 'Démarrer'

De resultaten verschijnen: Klik rechtsboven op 'Passer en mode avancé' en wacht tot het scherm opgebouwd is

Zet een vinkje in de hokjes voor alle foto's met een groen bolletje en klik dan op 'Récuper'

In de verkenner die opent: Blader naar de map Récuperé op je C:-schijf en klik 'OK'

Kijk na afloop met verkenner in de map Récuperé of je alle foto's vindt en kan openen.

Laat het resultaat weten maar doe ondertussen niets anders meer met je schijven E: en F:

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.