Ga naar inhoud

Bestanden terug te halen na een format?

JEANSPANJE

Aanbevolen berichten

Ga zeker niets wegschrijven op je partitie E: !!!

Wat ik nu zou doen:

1. Maak op je C:-schijf een nieuwe map 'RECOVERY'

2. Klik in het venster van EaseUS bovenaan op Exporteren scan status en sla het bestand op in die map RECOVERY

recovery.png

3. Klik in de balk bovenaan op Document

4. Klik dan op de kruisjes voor Bestaande partitie, Other lost files, Speciale verloren bestanden, Meer verloren bestanden (zie afbeelding hierboven).

Er zal dan een reeks mappen tevoorschijn komen zoals in deze afbeelding:

drw-preview-recovery.jpg

5. Bekijk al die mappen om te zien of iets je bekend voorkomt als documentenmap, bvb Microsoft word document, Adobe Portable document, Excel document,...

Als je zo'n map selecteert, zal in het middelste scherm de inhoud van die map getoond worden met bestandsnaam, grootte, datum...

Als je daar een bestand aanklikt kan je rechts met preview een beeldje krijgen van de inhoud van dit bestand.

Als dit een bestand is dat je wil recupereren, zet dan in het middelste scherm een vinkje in het vierkantje voor de naam (zoals in de figuur voor al die  CANON...-bestanden).

Zoals op de afbeelding getoond: Doorzoek grondig de mappen aangeduid met een rode pijl en  groene ellips (Speciale verloren bestanden en meer verloren bestanden)

6. Als je alles doorzocht hebt en alle vinkjes gezet klik je rechtsonder op Herstellen.

Sla alles op in de map  RECOVERY op je C:-schijf.

Sluit dat venster van Easus nog niet (je kan het wel minimaliseren): misschien heb ik iets over het hoofd gezien en heeft Passer nog aanvullingen hierbij.

(Ik hoop dat je op die manier een en ander kan herstellen, ik heb daar ook geen ervaring mee, ik heb dit enkel uit de handleiding proberen te distilleren.)

Je zal wel een tijdje bezig zijn om al die mappen te bekijken. Hopelijk komt er dan ook iets bruikbaar uit.

aangepast door nokiaprox
Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, JEANSPANJE zei:

Op de shcijf C heb ik al een nieuw map gemaakt RECUPERE en daar staat veel op o.a wat je in volgend shot ziet

Moet ik die map leeg maken of laten staan en een nieuwe map RECOVERY MAKEN IN C Dit is misschien het veiligste op dit ogenblik?

Als in je map Recupéré niets staat dat je herkent als een bestand van jou: dan wis je het / alles maar

En wacht voorlopig nog even met iets te doen - ik ben even in overleg met Nokiaprox, misschien vinden we een kortere oplossing om iets terug te halen.

En je schreef ook: " Téléchargements, video's, images kan ik vanuit mijn belgische computer naar Spanje brengen later. "

Als dat voor jou niet echt een probleem is kunnen we ook stoppen met heel het recuperatiegedoe... ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige in die map Récuperé dat van belang kan zijn , zijn de mappen Favoris, Vidéos en Picasa (met enkele foto's)

Maar videos en foto's vind je niet zo belangrijk, blijft dus enkel Favoris : dat zijn je favorieten van Internet Explorer.

Al de rest mag zeker verwijderd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen , het allerbelangrijkste is DOCUMENTS.

Ik stel voor van nu nog niets te verijwderen want als DoUCMENTS récupératie goed werkt kunnen we natuurlijk ook de andere mappen proberen want ik ga pas in december terug naar Belgie.

Dus voorlopig alleen op DOCUMENTS concentreren.

Nog 1: 15 uur wachten en dan heb ik weer dit recovery beeld.

Is het dus goed dat ik in C een RECOVERy map maak en RECUPERE laat staan?

Aan Passer wil ik toch vragen om mijn printer probleem op te lossen want dit gebruik ik vaak.

Ik doe voorlopig alleen wat Nokiaprox  voorgesteld heeft nl exporteren van de scan status gegevens die hij aangeduid heeft naar de map RECOVERY, of moet ik op nieuwe instructies wachten.

Graag bevestiging voor ik die exportering doe

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag die map RECUPERE laten staan en een nieuwe map RECOVERY op je C maken.

De scan status gegevens (dit is een bestand dat eindigt op .rsf) sla je dan op in die map RECOVERY.

Als de uitleg duidelijk is, mag je verder gaan met stap 3 en volgende:

Bovenaan document selecteren, op de rood omcirkelde plusjes voor die mappen klikken en dan alle mappen gaan inspecteren (daar zal je wel een tijdje werk mee hebben).

Ik ga dit beeld de volgende maal opslaan maar waar moet ik dit beeld opslaan, in welke map? 

Dit is wat je doet door dat .rsf bestand op te slaan in RECOVERY

aangepast door nokiaprox
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.