Ga naar inhoud

Videokaart fan


Alistaire

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

sinds een paar weken draait de fan van mij videokaart niet meer wanneer het nodig is. BV, ik speel een spelletje en na 5 minuten zakt mijn FPS enorm. Na een tijdje spelen (van 20 minuten tot een uur) hoor ik dat de fan begint te draaien, dan schiet me FPS weer omhoog. Dit is erg vervelend, vooral omdat ik online spelletjes speel.

 

Ik ben helaas geen computer expert dus ik weet niet waar dit aan kan liggen.

Iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat het om een merk pc? vermeld dan het merk, type en juiste modelnummer.

Gaat het om een zelf samengestelde pc voer dan even het volgende uit.

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet niet helemaal wat je bedoeld, maar ik heb me PC in 2011 via een site gekocht. Ondertussen zit er een nieuwe videokaart en voeding. Valt deze situatie onder merk pc of zelf samengesteld?

 

Anyway, hier het overzicht van Speccy:

http://speccy.piriform.com/results/1QUkSlIWgCjBDuRxzz63rt0

 

PS: Dit deed mijn computer voorheen niet. Ik heb mijn huidige videokaart al 3 jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan lijkt het meer om een samengestelde pc te gaan want deze is niet helemaal zoals je deze toen gekocht hebt.

De driver van je grafische kaart is laatst Augustus of begin September beschikbaar geworden. Dat is een paar weken zoals je aangeeft in je eerste bericht.

Heb je onlangs gewisseld van driver voor je grafische kaart?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel gedaan, maar dat is alweer een tijdje geleden. Een maand of 3/4 geleden heb ik Windows 7, 64 bit erop gezet. Ik heb toen zelf de drivers van mijn videokaart moeten installeren. Maar zoals ik al zei ik ben geen expert hierin, dus misschien dat ik de verkeerde geïnstalleerd heb?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Dasle sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.