Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste

 

Vanwege de excellente service bij pc-helpforum stel ik hier maar even mijn volgende probleem aan u voor. Het zit namelijk zo dat op een bepaalde laptop bij ons thuis het sedert een paar dagen niet meer mogelijk is een degelijke draadloze internetconnectie aan te gaan met bekende wifi netwerken, maar ook met onbekende netwerken. 

 

Het gaat om het ASUS X550L notebook model. Het exacte probleem is moeilijk te omschrijven. De laptop vindt wel degelijk alle draadloze netwerken in de buurt, alleen wanneer er verbinding mee gemaakt wil worden, krijg ik steeds dezelfde foutmelding: "Kan geen verbinding maken met dit netwerk". Ik dacht eerst dat het lag aan de driver, welke ik nagekeken heb op updates, maar ook dit blijkt niet te helpen. Type driver: Qualcomm Atheros AR9485 Wireless Network Adapter. Ook de kleine trucjes zoals even de wifi / router af en weer aanzetten hebben geen effect. Het enige bizarre is het feit dat het soms plots wel even mogelijk is verbinding te hebben, dan lijkt het alsof er niets aan de hand is. Meestal als de computer dan even stilgelegen heeft, is het weer hetzelfde probleem. Zou het kunnen liggen aan de compatibiliteit van de driver met Windows 10?

 

Indien u graag meer informatie wenst, schiet maar raak in de reacties.

 

Alvast erg bedankt

 

Florian

  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:
13 uren geleden, FlorianB zei:

Vanwege de excellente service bij pc-helpforum stel ik hier maar even mijn volgende probleem aan u voor.

Wij danken u voor de lovende woorden en het vertrouwen.

 

13 uren geleden, FlorianB zei:

Ik dacht eerst dat het lag aan de driver, welke ik nagekeken heb op updates, maar ook dit blijkt niet te helpen. Type driver: Qualcomm Atheros AR9485 Wireless Network Adapter.

Heb je ook effectief een driver update gedaan?

Op welke manier heb je dit gedaan?

 

 

Het zou ook kunnen dat er een malware besmetting in het spel is daarom gaan we dat ook even nakijken.

Je kan RSIT ook downloaden met een andere pc.

 

Download icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows hebt.

 

 

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

 

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

 

Bekijk ook de volgende video:

 

Geplaatst: (aangepast)

Beste

 

De driver update heb ik op twee manieren uitgevoerd. Via Apparaatbeheer>Netwerkadapters>Stuurprogramma's bijwerken (bij elke driver). 

Ook heb ik mijn driver versie opgezocht (Atheros), en online de laatste versie gedownload. Ook die staat erin, en ik krijg nu steeds de melding als ik wil updaten, dat de drivers al up-to-date zijn. 

 

Als bijlage het log.txt bestand! 

log.txt

aangepast door FlorianB
Geplaatst:

Je Java software is verouderd.
Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand jxpiinstall.exe wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Blader naar de map waar je het bestand hebt opgeslagen.
  • Klik vervolgens op jxpiinstall.exe om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink de installatie van de aangeboden toolbar uit en ga dan verder met de installatie.
  • Eventuele oudere java versies worden aan het einde verwijderd.

 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

 

Download Zoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie).

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
chromelook;
firefoxlook;
emptyfolderscheck;delete
emptyclsid;
installedprogs;
standardsearch;
autoclean;
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

 

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

 

Geplaatst:

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

 

Start zoek.exe nogmaals met het onderstaande script.

 

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
C:\Program Files (x86)\McAfee;fs
fcfenmboojpjinhpgggodefccipikbpd;chr
autoclean;
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, het log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

 

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Geplaatst:

Download AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.
Als de link naar AdwCleaner niet werkt, probeer dan deze link.
De download start automatisch na enkele seconden.

 

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan (Engelse versie) of Scannen (Nederlandstalige versie)
  • Na de scan krijg je de melding wachten op actie boven de voortgangsbalk.
  • Mocht u gevonden items willen behouden, verwijder deze dan nu uit het lijstje.
  • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie) of Verwijderen (Nederlandstalige versie)
  • Klik bij popup-scherm "AdwCleaner Herstart" op OK

 

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal onmiddellijk een logfile van AdwCleaner.
Anders is het logfile terug te vinden in de map C:\AdwCleaner\....

Logbestand plaatsen

  • Voeg de logbestandjes met de naam AdwCleaner[s*].txt en AdwCleaner[C*].txt uit de map C:\AdwCleaner\... als bijlagen toe aan het volgende bericht. (*) staat voor een getal. Staan er meerdere, kies dan dit met het hoogste getal.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Meer informatie vind je in de handleiding.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.