Ga naar inhoud

Klanten bestand

Dennis1978

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

Mijn vrouw wilt starten met een schoonheid salon.

Nu wil zij voor iedere klant een klantenfiche met de gegevens + de behandelingen hebben.

Ik dacht zelf aan het volgende:

1. een overzicht van alle klanten.

2. iedere klant heeft zijn/haar persoonlijke blad met daarop het type behandeling (die geselecteerd kan worden d.m.v. een dropdown menu) in de cel ernaast zo dan automatisch de prijs moeten verschijnen.

Hoe begin ik hieraan?

Hoe maak je een dropdown menu?

Ik ben helaas zelf nog een leek in excel ;-)

Of kan zoiets beter in acces maken?

Alvast bedankt voor de hulp :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

In zijn algemeenheid kun je stellen dat voor beheer van een bestand met niet-numerieke gegevens Access de voorkeur heeft boven Excel. Toch kiezen veel mensen ook dan voor Excel omdat ze dat gemakkelijker vinden. Of dat zo is, daarover kun je van mening verschillen en discussiëren, maar dat ga ik hier niet doen.