Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo , ik ben raymond en ik ben nieuw hier,ik 

ik zit met het vervelend probleem dat na een tijdje surfen het scherm bevriest  ,dan kan ik niks meer doen dan pc afzetten met startknop

het is begonnen in de lente , toen kreeg ik ineens een blauw scherm te zien met als melding "driver power state failure" , waarna de pc terug opstartte , en ik verder kon

na een maandje of zo kreeg ik dat weer , zelfde resultaat

dit gebeurde nog enkele malen

tot nu in september ik een update kreeg van windows 10 , en het ineens niet alleen de "driver power state failure" was , maar ook het scherm bevroor

niks werkt dan nog , en alleen via de aan/uit knop kan ik dan stoppen 

ik kan dan terug opstarten , maar 10 min later , terug zelfde probleem , en dan versneld het steeds naar elke minuut

ik ben beginnen zoeken op internet , en blijkt dat er een driver problemen geeft nl " bij monitors , het algemeen PnP-beeldscherm"

via msconfig moet ik dan in safe mode opstarten , en via devmgmt.msc , zie ik dan een geel driehoekje bij het algemeen PnP-beeldscherm

via eigenschappen kan ik dan die driver verwijderen , en terug opstarten , en dan staat hij er terug tussen , maar dat maar voor enkele uren en dan heb ik hetzelfde probleem

en ik geraak niet aan een andere driver 

ik heb " paretologic pc health advisor"(€50) gedownload en die zegt dat er niks aan de hand is

mijn laptop is een acer aspire v3-771g uit 2012 , maar bij acer kan ik de driver ook niet vinden ( staat niet in het rijtje drivers)

ik weet het , het is een hele boterham , maar wie zou mij hier bij kunnen helpen?

in ieder geval dank bij voorbaat

raymond

Geplaatst:

Raymond,

welkom op PCH.

Drivers en zo is niet mijn 'pakkie-aan', maar wat zoeken (wat jij dus ook al deed) leverde me deze links op:

https://www.drivereasy.com/knowledge/fix-windows-10-error-driver-power-state-failure/

http://www.tomsguide.com/answers/id-2635503/driver-power-state-failure.html

en die leidt dan ook weer naar http://www.incrediblelab.com/fix-driver-power-state-failure-error/

Mogelijk spitte jij die links ook al door, maar indien niet dan vind je misschien toch weer andere tips/mogelijkheden?

Geplaatst:

hallo passer , 

probleem is opgelost

was niet wat ik verwachte 

via de nederlandse site "helpmij" heeft er iemand een oplossing voorgesteld

ik heb het ventilatortje eens goed uitgeblazen , en sindsdien geen enkel probleem meer gehad

evenwel bedankt om mee te denken

gr

raymond

Geplaatst:

ah, had het met warmte te maken? Nu ja, mooi dat het opgelost is!

(maar controleer voor alle zekerheid maar eens of er bij je hardware geen gele uitroeptekens staan - enne: graag meegedacht hoor)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.