Ga naar inhoud

externe hdd problemen


escaraba

Aanbevolen berichten

  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het gaat hier om een ICI BOX server. Ik wist niet dat het om de server ging waaruit die schijven vandaan kwamen. Je openingposting deed me vermoeden dat je in het bezit was gekomen van 2 schijven die in een server hadden gezeten en dat je die wilde formatteren voor ander gebruik. Een groot misverstand dus.

Uiteraard kun je in die server twee schijven herbergen en in een RAID 1 opstelling zetten (enige optie voor dat apparaat). Ze kan echter enkel via USB of eSATA met je pc of een router verbonden worden.

 

Op 7-10-2016 om 09:38, escaraba zei:

Beste forum leden:

 

Heb 2 3T hdd die in een nas hebben gezeten in raid 1.

Ik heb deze nu verwijdert en wil deze nu formateren.

 

Dat formatteren is dus gelukt. Ik wist echter niet dat het de bedoeling was om die terug in een server te plaatsen.

Dat heb je nu dus gedaan en MiniTool PW ziet de schijven maar geeft niet de volledige schijfgrootte weer. Dat is niet abnormaal hoor en wil ook niet zeggen dat niet de volledige grootte benutbaar is.

Zelf gebruik ik een Synology Server met twee schijven in RAID 1. Die server is niet via USB met mijn PC verbonden maar staat in een netwerk aan de hand van een UTP-kabelverbinding, wat met uw apparaat niet mogelijk is.

Ik ken verder niets van dergelijke toestellen. Hoe heb je die eerder gebruikt? Is daar geen handleiding bij? Heb je daar geen installatiesoftware voor nodig?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.