Ga naar inhoud

HP c4580 inktprobleem


Filip1979

Aanbevolen berichten

Sinds x aantal jaar ben ik een tevreden gebruiker van mijn hp printer, echter het laatste jaar heb ik toch wel een vervelend probleem, namelijk dat de printer steeds zegt dat de inktcartridge defect zou zijn (printcatrige missing or not detected).  Dit is begonnen nadat ik een niet originele inktpatroon van de colruyt installeerde..... Ik kan dit probleem omzeilen daar telkens een nieuwe " checksum for relock data" uit tevoeren. Deze tip vond ik op Youtube.

Echter blijft het probleem zich voortdoen en om telkens dit te gaan opzeilen heb ik niet langer zin (te tijdrovend en vervelend ;-))

Ik heb reeds andere niet originele catriges geprobeerd, maar HP wilt blijkbaar enkel de originele en vooral veel te dure cartridges aanvaarden....

Ken iemand een oplossing?

 

Ik heb de driver reeds opnieuw geïnstalleerd van de bijhorende cd-rom en het toestaan van updates uitgevinkt. Van zodra ik echter terug connectie maak met internet, komt de printer terug in defecte modus (zelf zonder update).

Grts

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, had ik ook al gelezen, maar mijn probleem situeert zich erin, dat na het verwijderen van alle updates (driver opnieuw geïnstalleerd van cd-rom en updates niet toegestaan), de printer prima werkt tot... er verbinding wordt gemaakt met het internet.  Precies alsof er dan een alsnog een update gebeurd van de printsoftware met het beschreven probleem tot gevolg.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke windows versie heb je?

 

Met het installeren van de driver wordt er ook nog andere sofware geinstalleerd o.a. een tool die HP Update heet.

Verwijder de drivers nogmaals en probeer dan opnieuw te installeren.

Kijk goed uit of je ergens de mogelijkheid hebt om extra software uit te vinken zodat enkel de driver geinstalleerd wordt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows vista...

 

Bij het installeren van de drivers heb ik alle andere software die er "gratis ;-)" bij geïnstalleerd wordt, uitgevinkt. Dus met andere woorden de manuele installatie uitgevoerd. 

De Hp update en Hp help en andere dus niet geïnstalleerd. 

De printer werk dan ook prima, tot ik mijn data kabel met de pc verbind, of tot er een draadloze verbinding wordt gemaakt.

Zal niets anders opzitten dan de originele patronen te kopen vrees ik. Eigenlijk echt malafide hé

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.