Ga naar inhoud

Regel invoeren met behoudt van formulle

shadow

Aanbevolen berichten

Hallo ik heb een excel bestand voor mijn kas, bank en btw opgave, dit heb ik niet zelf gemaakt maar gekregen.

Nu zit ik steeds met het probleem als ik iets vergeten ben in te voeren dat ik alles daaronder opnieuw moet doen omdat het me niet lukt een regel er tussen in te voegen waar dan ook de formule weer in staat. Het is gemaakt in excel 2007. Is er een mogelijkheid dat dit wel kan.

Gr Brigitte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel dat je tussen rij 8 en 9 een rij wil invoegen.

Als het blad niet beveiligd is kun je dan een rij invoegen door met de rechtermuisknop op rijnummer 9 te klikken en in het dan verschijnende menu te kiezen: Invoegen. Dan moet je daarna nog de formules van rij 8 naar de nieuwe rij 9 kopiëren. Dat doe je door (het gedeelte van) rij 8 waarin formules staan te selecteren (bv. met ingedrukte linkermuisknop A8:K8 selecteren als je tabel loopt van kolom A t/m kolom K), dan de muisaanwijzer rechts-onderaan K8 plaatsen (de aanwijzer wordt dan een plusteken), dan de muisknop indrukken en vervolgens die rij 'naar beneden trekken', waardoor de inhoud van rij 8 naar rij 9 wordt gekopieerd.

Is het blad beveiligd, dan kun je de beveiliging opheffen door in het menu te kiezen: "Start", en in de groep "Cellen": Opmaak - Beveiliging blad opheffen. Als de beveiliging is ingesteld met een wachtwoord, moet je wel het wachtwoord weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Brigitte,

als bekend is in welk bereik je een regel in wil voeren (in welke kolommen bv.), dan is daar wel een macro voor te schrijven.

Je zou dan met een klik op een knop automatisch een regel kunnen invoeren mét de gewenste formule(s), onder of boven de rij (al naargelang je wenst) waarin je een rij wil invoegen. Het is het handigst en het eenvoudigst om je te helpen als je hier een voorbeeldbestandje plaatst.

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.