Ga naar inhoud

[OPGELOST] virus system security

Aanbevolen berichten

Normaal gebeurt dit enkel als je onmiddellijk Combofix bij het downloaden tracht uit te voeren. Je moet eerst Combofix downloaden naar het bureaublad en dan daar opstarten vanaf de rode snelkoppeling.

Om nu de zaak opnieuw uit te testen moet je eerst een (mogelijke) bestaande versie van Combofix verwijderen met de volgende opdracht via Start -> Uitvoeren -> typ daar combofix /u (let op de spatie voor de slash) ... en dan een nieuwe download uitvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste Kape,

een nieuw probleem, na Combofix gedraaid te hebben, krijg ik mijn gebruikersaccount niet meer opgestart, ik wordt gelijk weer afgemeld. dat geldt voor alle accounts. ik stuur dit bericht van de PC van mijn zoon. weet je een oplossing voor dit probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

is een systeemherstel in veilige modus een oplossing?
Er zijn nog weinig alternatieven ... dus zou ik dat (persoonlijk) wel durven proberen. Zonder garantie op succes echter. Het was sowieso al een beetje vreemd hoe de PC reageerde op een aantal zaken ... maar dit is (helaas) wel héél problematisch.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Kape,

vanavond wil ik een systeemherstel proberen in de veilige modus vanaf de opdrachtprompt. graag krijg ik van je de bevestiging of de volgende actie sowieso mogelijk is en of dit de juiste is in dit problematische geval:

Herstel openen met een opdrachtprompt

Gebruik de volgende stappen om XP op te starten met een opdrachtprompt:

1. Zet de computer aan.

2. Druk in het eerste scherm herhaaldelijk op F8 om de halve seconde, totdat het Windows-menu Geavanceerde opties verschijnt.

3. Druk op de PIJLTOETS OMLAAG totdat Alleen MS-DOS-prompt in veilige modus is gemarkeerd.

4. Druk op Enter en ga verder met eventuele informatieschermen die worden weergegeven.

5. Als het opdrachtpromptvenster wordt geopend, typt u: c: .

6. Typ het volgende: %systemroot%\system32\restore\rstrui.exe .

7. Druk op Enter. Gebruik Systeemherstel zoals gewoonlijk om het systeem te herstellen naar een eerder herstelpunt.

Als systeemherstel niet start, ga dan verder met de volgende stap: "gebruik de laatst bekende juiste configuratie".

of heb je een betere suggestie voor mij om de PC weer aan de gang te krjigen?

en als dit niet werkt, is de volgende mogelijkheid dan een goede optie,

of is dit gevaarlijk?

De laatst bekende juiste configuratie gebruiken

Gebruik de volgende stappen als u de opdrachtprompt niet kunt starten of wilt terugkeren naar het laatst voorafgaande herstelpunt:

1. Zet de computer aan en druk herhaaldelijk op F8 wanneer het eerste blauwe scherm verschijnt. Het Windows-menu Geavanceerde opties wordt weergegeven.

2. Gebruik de PIJLtoetsen om Laatst bekende juiste configuratie te selecteren en druk vervolgens op Enter .

3. Gebruik de PIJLtoetsen om Microsoft Windows XP (of Whistler Personal) te selecteren en druk vervolgens op Enter .

De computer wordt vervolgens opgestart met behulp van de laatst bekende juiste configuratie die is opgeslagen.

ik hoop dat je me kunt helpen, ik hoor graag wat het beste advies is.

alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kape,

Hier de zoon van beepee ;)

Nadat combofix klaar was, heeft mijn vader de pc opnieuw opgestart. Nu kon er niet meer ingelogt worden, dus combofix heeft userinit.exe niet gerepareerd.

Microsoft heeft hier dit over te zeggen:

You cannot log on to Windows XP after you remove Wsaupdater.exe

Maar wat ik niet snap, hoe moet ik dit allemaal doen terwijl ik er niet in kan?

't lijkt me ook niet dat ik deze dingen kan doen vanaf mijn eigen (vista) systeem..

Weet jij nu wat te doen?

Met vriendelijke groet..

Pieter..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Kape,

nee, opstarten in de veilige modus lukt ook niet. Ik heb alle eerder voorgestelde herstel pogingen geprobeerd, maar ook in de veilige modus moet je eerst langs het gebruikers account en dat lukt dus niet vanwege het ontbreken van userinit.exe

zou een reparatie cd-rom van XP uitkomst bieden, of de door mij zelf aangemaakte herstel cd-rom van mijn Acer? weet jij dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.