Ga naar inhoud

trage opstart nieuwe installatie W10 Education

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Speccy kun je van een andere pc gedownload hebben, dat kunnen wij niet weten.

Speccy toont in ieder geval geen enkele update.

Kijk eens naar de geschiedenis van de updates of je er mislukte ziet staan en of ze alsnog geïnstalleerd zijn.

aangepast door droske
Geplaatst:
23 uren geleden, droske zei:

Is het voor het eerst dat op die pc Windows 10 geïnstalleerd wordt?

Driver problemen zouden wel eens aan de basis kunnen liggen van de problemen.

Ik zal die Speccy log ook eens door een collega laten analyseren, misschien zien zij iets wat ik over het hoofd heb gezien.

Geplaatst:

Gek idd. Nu ik kijk bij Updategeschiedenis staat daar niets.

Alleen dat ik gisteren een Arabisch taalpakket heb geinstalleerd en dat klopt.

Zou dat kunnen komen omdat de laatste grote W10 update ook geinstalleerd is? Dat ie daarna weer vanaf nul begint met z'n geschiedenis?

Ik weet zeker dat ie vorige week updates binnen gehaald heeft. Ben niet helemaal een leek :-)

Geplaatst:
Op 17-10-2016 om 20:50, droske zei:

Plaats eens een screenshot van apparaatbeheer.

Op 17-10-2016 om 20:50, droske zei:

Start eens op in de veilige modus. Verloopt de opstart dan normaal?

Het blijft lastig dat ik mijn vragen moet herhalen.

Geplaatst:

Sorry, heb dat bericht blijkbaar maar half gelezen. Excuses.

Hier alvast de screenshot. Mist idd één driver o.i.d. maar heb geen idee welk apparaat dat zou moeten zijn.

Automatisch naar stuurprogramma's zoeken werkt daar niet bij. Hij kan niets nuttigs vinden.

Resultaten veilige modus komen eraan...

Apparaatbeheer.PNG

Geplaatst:

Veilige modus maakt geen verschil.

Wat me nog wel opviel:

Direct na het windows-logo zie ik mijn monitor verspringen naar resolutie 720x400. Dan blijft het dus een tijdlang zwart. Daarna verspringt ie naar 1920x1080 en beginnen de balletjes van windows te draaien.

Zou het iets met de videokaart kunnen zijn?

Geplaatst:
Op 18-10-2016 om 20:15, droske zei:

Driver problemen zouden wel eens aan de basis kunnen liggen van de problemen.

Dat blijkt dus het geval te zijn. En nog niet de minste.

Je moet dus op pad voor een Windows 10 compatibele Intel Chipsetdriver die geschikt is voor uw mobo.

Kijk HIER, en je zult vaststellen dat er geen Win 10 compatibele Chipset driver voor je mobo beschikbaar is. Vandaar dat die bij de installatie van Win10 ook achterwege is gebleven.

Je kunt proberen om de aangeboden driver in de Windows 7 compatibiliteitsmodus te installeren en dan maar hopen dat het goed komt.

Driver probleem is opgelost. foutmelding in apparaatbeheer is weg.

Lange opstarttijd echter nog niet.

Zou de videokaart oorzaak kunnen zijn, omdat ik die steeds van resolutie zie verspringen? Of is dat een normaal verschijnsel bij opstarten?

aangepast door jmn
26 minuten geleden, jmn zei:

Zou de videokaart oorzaak kunnen zijn, omdat ik die steeds van resolutie zie verspringen? Of is dat een normaal verschijnsel bij opstarten

Neen, is geen normaal verschijnsel.

Verwijder de driver eens in apparaatbeheer en start opnieuw op. Geef Windows de tijd om de driver opnieuw te installeren tijdens de opstart.

Is het probleem nog niet opgelost dan moet de driver bij de fabrikant gehaald worden.

Het spijt me maar ik moet nu dringend offline tot vanavond. Sorry hoor.:(

aangepast door droske
Altijd weer typfoutjes
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.