Ga naar inhoud

automatische nummering 1.1.1.1 (excel 2013)

Plaspaal

Aanbevolen berichten

Hallo, 

Ik moet lijsten opmaken waarin er voorraan een nummering terugkomt. De nummering hangt echter af van het hoofdstuk en subgroepen,... Dit vormt zo uiteindelijk een hele lijst (hieronder een klein voorbeeldje). Echter moet ik soms nadien lijnen invoegen en dan moet ik dus handmatig alle nummeringen aanpassen. Is er een manier om deze nummering automatisch te laten verlopen? Ik weet van een systeem, waarin je in de kolom ervoor het cijfer schrijft van het aantal onderverdelingen die er in deze subgroep is. Alleen lukt het me niet om daarmee de hieronder vertoonde optellende lijst te krijgen. 

Alvast bedankt van jullie hulp!!

3
 3.1
 3.2
 3.2.1
 3.2.1.1
 3.2.1.2
 3.2.1.3
 3.2.1.4
 3.2.1.5
 3.2.1.6
 3.2.1.7
 3.2.2
 3.2.2.1
 3.2.2.2
 3.2.2.3
 3.2.2.4
 3.2.3
 3.2.3.1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor nummering is wel een formule te bedenken, maar dan moet wel precies bekend zijn hoe die nummering moet verlopen.

Dat is in jouw voorbeeld niet het geval. Er is bv. niet te beoordelen waarom na 3.2 de nummering 3.2.1 moet komen en niet 3.3

Evenzo: waarom volgt er na 3.2.1.7 de nummering 3.2.2 en niet 3.2.1.8 ? Hetzelfde na 3.2.2.4

Kortom: als er geen eenduidige regel is, dan kun je geen ALGEMENE formule gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.