Ga naar inhoud

Geluiden in Windows 10 heel zacht/kraken

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, 

Ik heb het probleem dat bij het afspelen via Youtube, VlC mediaspeler , internet filmpjes het geluid heel zacht wordt weergegeven en daarbij ook kraakt. Als ik nu vervolgens de testtoon van mijn geluidskaart afspeel is het geluid wel normaal?

Ik heb de Audiodrivers (Realtek) al opnieuw geinstalleerd en de computer op virussen gecontroleerd, in beide gevallen is er geen verbetering.  

Operating System
            Windows 10 Home 64-bit
        CPU
            Intel Core i5 3570 @ 3.40GHz    36 °C
            Ivy Bridge 22nm Technology
        RAM
            8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
        Motherboard
            Gigabyte Technology Co. Ltd. B75M-D3V (Intel Core i5-3570 CPU @ 3.40GHz)    31 °C
        Graphics
            Generic Non-PnP Monitor (1920x1080@60Hz)
            2047MB NVIDIA GeForce GTX 650 (MSI)    30 °C
        Storage
            1863GB Seagate ST2000DM001-1CH164 ATA Device (SATA)    30 °C
            111GB KINGSTON SV300S37A120G ATA Device (SSD)    25 °C
        Optical Drives
            HL-DT-ST DVDRAM GH24NS95 ATA Device
        Audio
            Realtek High Definition Audio

Is er iemand die hierin mee kan denken met mij?

Geplaatst:
8 minuten geleden, Passer zei:

'k vond dat bij iemand het installeren van ICEsound de oplossing bracht.

Misschien helpt het je ook?

(enne, Bandy: welkom op PCH hé !)

Bedankt! 

Nee helaas heeft dit niet geholpen, het krakende (robot) geluid is nog steeds aanwezig. Het viel mij nu ook op dat sommige tonen wel beter worden weergegeven dan de andere vooral spraak valt totaal weg en/of knispert heel erg. 

Geplaatst:

Ik vermoed dat je in configuratiescherm al wel naar gele driehoekjes gezocht hebt?

'k ben zelf geen hardwarekenner, dus het enigste waar ik nog aan denk is: je kabels zijn toch in orde? (versleten kabels veroorzaken ook wel eens gekraak - maar 'k denk dat ik het nu te ver zoek...)

Geplaatst:
48 minuten geleden, Passer zei:

Ik vermoed dat je in configuratiescherm al wel naar gele driehoekjes gezocht hebt?

'k ben zelf geen hardwarekenner, dus het enigste waar ik nog aan denk is: je kabels zijn toch in orde? (versleten kabels veroorzaken ook wel eens gekraak - maar 'k denk dat ik het nu te ver zoek...)

Ik heb inderdaad al de gele driehoekjes gecontroleerd, deze zijn niet aanwezig. De kabels zijn het ook niet omdat het test geluid wel normaal wordt afgespeeld? 

Ik zit er aan te denken om een schone installatie te doen maar ben hier vooralsnog een beetje huiverig voor ... 

Geplaatst:

testgeluid wordt wel goed afgespeeld?

Dan denk ik toch in de richting van je drivers...  Wat je nog kan proberen: je audio-software verwijderen en opnieuw booten. Windows vindt dan de audio en gaat de goede (hopelijk) drivers ervoor installeren. (ja, 'k weet het: je hebt die al eens vervangen, maar toch..)

Of anders eens een vroegere versie van de drivers proberen?

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.