Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

 

Ik heb een nogal veel voorkomende vraag ben ik bang. Het internet van mijn moeders PC is soms extreem traag. De PC is via kabel aangesloten aan de modem.

De modem komt van Ziggo, deze is ongeveer 2 jaar geleden hier aangesloten geworden.

 

Ik heb via verschillende browsers het internet 'getest'. Maar er zit niet erg veel verschil in wat betreft de snelheid.

Ik vroeg mij af of het misschien überhaupt wel aan het netwerk of modem ligt of niet gewoon aan haar pc ( deze is van 2009 ongeveer).

 

Het is voor mijn moeder erg belangrijk dat het internet wel goed blijft werken omdat ze thuiswerk heeft en haar pc + internet gewoon echt nodig heeft hiervoor.

 

Ik hoop daarom ook dat iemand mij en mijn moeder hiermee kan helpen.

 

Grtz Anita

 

 

Naamloos.png

Geplaatst: (aangepast)

Het is onder meer omwille van het beperkte RAM-geheugen (2GB) sowieso geen krachtige pc(meer).

We zullen eens kijken of er nog andere factoren de werkingssnelheid ondermijnen.

 

Download icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows hebt.

 

 

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

 

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

 

Bekijk ook de volgende video:

 

aangepast door droske
aanvulling
Geplaatst:

De specialisten zijn verwittigd. Wel graag een beetje geduld, ze maken overuren, maar het komt in orde.

 

 

 

Geplaatst:

Hallo,

 

Download de 51deb689c0320-emsisoftemergencykit_100-4Emsisoft Emergency Kit naar het bureaublad.
 

  • Dubbelklik op "EmsisoftEmergencyKit.exe".
  • Klik vervolgens op de knop "Install" en de bestanden worden nu automatisch uitgepakt naar de systeemschijf "C:\EEK".
  • Wanneer het uitpakken gereed is opent de map "C:\EEK" dubbelklik op "Start Emergency Kit Scanner".
  • "Emsisoft Emergency Kit" opent en wanneer u de melding "Wilt u nu updaten?" krijgt klikt u op "Ja".
  • Wanneer de update gereed is klikt u in op "Malware scan" wanneer u de melding "op PUP's mee scannen" krijgt klikt u op "Ja".
  • Het scannen begint, gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
  • Wanneer de scan gereed is zorg dat alle items staan aangevinkt en klik op de knop "Quarantaine".
  • Klik vervolgens op de knop "Rapport bekijken" en plaats de inhoud van dit bestand in uw volgende bericht als bijlage.

(Het logbestand is tevens terug te vinden op de systeemschijf (C:\EEK\Run\Reports) met de naam a2scan_130711-154142.txt)

Geplaatst:

Ok ik ga vanmiddag even langs bij mijn moeder daarvoor. 

 

Hoelang duurt die scan ongeveer en kan ze de pc niet gebruiken? 

Mijn moeder zit namelijk met het inroosteren voor haar thuiswerk via de pc dus is het even handig dit te weten evt .

 

Grtz Anita 

Geplaatst:

Hallo,

 

Hoe lang het duurt durf ik niet te zeggen, het ligt aan hoeveel er op de pc staat en het is raadzaam als de scan draait niet op de pc te werken.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.