Ga naar inhoud

Upgrade RAM


Lacher

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik bezit over een HP XW4300 workstation. Intel 955x moederbord, Intel Pentium 4 processor 650

Deze draait op windows XP 64-bit.

 

Ik wil graag wat RAM bijsteken. Momenteel heeft hij 1,5 gb. DDR2 PC2 5300 ECC.

 

Kan ik hier gewoon non-ecc DDR2 PC2 6400 RAM insteken? Ik wil zo weinig mogelijk geld uitgeven aan deze pc dus ik zoek op ebay.

Daar vind ik veel DDR2 PC2 6400 non ECC RAM, maar enkel geschikt voor AMD. 

Er staat altijd bij:  Type: DDR2 for the AMD only to AMD SDRAM / special conditions) DRAM.

Hier en daar vind ik een verkoper die zegt dat ze op bijna alle desktops werken.

 

Kan ik dit gewoon kopen of gaat dat niet werken?

VB link: http://www.ebay.com/itm/2GB-RAM-Memory-DDR2-PC2-5300-U667MHZ-DIMM-memory-240-pin-PC-Desktop-Memory-/162186346611?hash=item25c30f4073:g:f5gAAOSwxg5XxlCl

 

Alvast bedankt voor de hulp.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees HIER eens.

 

Neem dit in acht: The four memory slots are numbered one through four. The slot pairs are 1:3 and 2:4. A single DIMM configuration is supported, but it must be loaded into slot 1.

Je pc ondersteunt DUAL CHANNEL. Werk dus altijd met 'paren'. Dus telkens per twee identieke geheugenlatjes in slot 1 en 3 en idem voor 2 en 4. Als u zich daar niet aan houdt dan geef je DUAL CHANNEL op en dat is snelheidsverlies.

Nu heb je 1,5 GB steken. Zijn dat drie latjes van 512 MD of 1 x512 en 1 x 1GB?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie droske. Die link heb ik ook nooit gevonden. Dat wist ik dus niet van die DUAL CHANNEL en ze zaten verkeerd om. Heb ze net goed gestoken en ik geloof dat het al helpt :) Nu kan ik weer muziek luisteren en surfen tegelijkertijd. Ik heb 2 x 512 en 2 x 256 (had 2 xw4300's) 

 

Dan is het beter dat ik 2x 1gb koop. Natuurlijk is de vraag, kan ik zomaar die goedkope ebay ddr's er in steken? Ook al zijn die voor amd? Zoals gezegd beweren sommige verkopers dat ze ook op hp en andere werken. Ze zien er een nauwelijks anders uit, en zijn ook 240 pins. Of ben ik gebonden aan de xw4300 ram? Anders waag ik het er wel eens op, want de xw4300 ram is een tienvoud van die prijzen en deze pc is dat nu niet meer waard.

 

Alleszins bedankt voor die nuttige link!

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, Lacher zei:

Dan is het beter dat ik 2x 1gb koop. Natuurlijk is de vraag, kan ik zomaar die goedkope ebay ddr's er in st

 

Je hebt nu, volgens u info, 1,5 GB RAM in DUAL CHANNEL staan. Je schiet er dus nauwelijks iets mee op indien je de huidige latjes door 2x1 GB vervangt. Je doet er beter aan om die 2x 256 GB te vervangen door 2x1 GB. Of beter 2x2 GB

Maar in die link naar ebay, die je geeft, heeft men het over 1x2 GB. De specificaties van dat latje kloppen wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hallo, 

 

Ondertussen heb ik de twee latjes 2x 2gb binnengekregen. 

 

http://www.ebay.com/itm/351753478304?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

Spijtig genoeg werken ze niet. De computer herkent ze niet.. Ik ga er van uit dat hier niets aan te doen valt. Maar komt dit dan door de amd only specificaties? Of zien jullie hoe dat kan komen?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar je hebt DDR2 800MHz PC2-6400 geheugen gekocht en dat werkt inderdaad niet op uw moederbord.

 

Op 18-10-2016 om 23:33, droske zei:

Lees HIER eens.

 

Daar staat >>> NOTE: The Intel 955X chipset supports ECC 667 MHz (PC2-5300) DDR2 memory or non-ECC and ECC 533 MHz (PC2-4200) DDR2 memory.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.