Ga naar inhoud

Vastlopen van PC


Aanbevolen berichten

Zorg dat je Farbar Recovery Scan Tool  vanuit de download map naar je bureaublad plaatst (dit is zeer belangrijk!)

 

Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

 

Open Kladblok. Klik op Start > Alle Programma's > Bureau-Accessoires > Kladblok.
Kopieer onderstaande code en plak dat in "Kladblok"

start
CreateRestorePoint:
CloseProcesses:

Toolbar: HKU\S-1-5-21-46182450-2483365633-3711743669-1000 -> Geen Naam - {7FEBEFE3-6B19-4349-98D2-FFB09D4B49CA} -  Geen bestand
CHR Plugin: (Shockwave Flash) - C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\53.0.2785.143\gcswf32.dll => Geen bestand
CHR Plugin: (Java Deployment Toolkit 6.0.290.11) - C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\new_plugin\npdeployJava1.dll => Geen bestand
CHR Plugin: (Java(TM) Platform SE 6 U29) - C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\new_plugin\npjp2.dll => Geen bestand
CHR Plugin: (Silverlight Plug-In) - c:\Program Files (x86)\Microsoft Silverlight\4.0.60831.0\npctrl.dll => Geen bestand
CHR Plugin: (Chrome NaCl) - C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\53.0.2785.143\ppGoogleNaClPluginChrome.dll => Geen bestand
CHR Plugin: (Chrome PDF Viewer) - C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\53.0.2785.143\pdf.dll => Geen bestand
CHR Plugin: (Google Update) - C:\Program Files (x86)\Google\Update\1.3.21.165\npGoogleUpdate3.dll => Geen bestand
CHR HKLM\...\Chrome\Extension: [mkfokfffehpeedafpekjeddnmnjhmcmk] - C:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\Engine\21.7.0.11\Exts\Chrome.crx <niet gevonden>
CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [ihenkjeihefokohmemphikjnjbmegdik] - "C:\Program Files (x86)\Sony\Media Go\MediaGoDetector.crx" <niet gevonden>
CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [mkfokfffehpeedafpekjeddnmnjhmcmk] - C:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\Engine\21.7.0.11\Exts\Chrome.crx <niet gevonden>
Task: {01F5895F-9E81-4EE1-B018-BBFB11C9FFE7} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Time-5d -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {572FE34C-1BE7-4E70-90DD-5A8B52CFC9E0} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxcontent -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {6522EB4C-0BFC-45BD-BD70-1A0C78C9B4EE} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\MachineUnlock-5d -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {6F9EB82B-C2D6-46F4-BC87-7A8D52283F87} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\refreshgwxconfig-B -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {70EEDD1A-4B2E-45CA-AF98-25C809AE86B5} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Logon-5d -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {77FCCE9C-FE72-4164-8BD0-553F7A2B7407} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfig -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {780167ED-D1A2-4FB8-953E-57A867048553} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Telemetry-4xd -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {7AF94642-1BF7-43BB-93B1-721BC4A331F9} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OutOfSleep-5d -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {847B4CBC-AC5C-4C0E-BCF4-0C400A76BE69} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OutOfIdle-5d -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {B65ABFE1-7489-4738-AE34-808B3AC24063} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\launchtrayprocess -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {DC55D0EA-09F3-4B35-82EF-BE2C825F5D25} - \OfficeSoftwareProtectionPlatform\SvcRestartTask -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {DFEE6F46-27A8-4EF5-B802-5F26B7A7DEF5} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfigandcontent -> Geen bestand <==== AANDACHT

EmptyTemp:
end
 

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Kies als locatie bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fixlist.txt.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).

 

Als het goed is staat er nu een text bestand met de naam fixlist.txt op je bureaublad?

 

Start de 577bf0efb8088-FRST.pngFarbar Recovery Scan Tool.
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer. (indien nodig)
Druk op de Fix knop.
Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.


 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Mooi zo.

Volgende stap.

 

Download AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.

Als de link naar AdwCleaner niet werkt, probeer dan deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.

 

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan (Engelse versie) of Scannen (Nederlandstalige versie)
  • Na de scan krijg je de melding wachten op actie boven de voortgangsbalk.
  • Mocht u gevonden items willen behouden, verwijder deze dan nu uit het lijstje.
  • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie) of Verwijderen (Nederlandstalige versie)
  • Klik bij popup-scherm "AdwCleaner Herstart" op OK

 

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal onmiddellijk een logfile van AdwCleaner.

Anders is het logfile hier terug te vinden C:\AdwCleaner\....

 

Logbestand plaatsen

  • Voeg de logbestandjes met de naam AdwCleaner[s*].txt en AdwCleaner[C*].txt uit de map C:\AdwCleaner\... als bijlagen toe aan het volgende bericht. (*) staat voor een getal. Staan er meerdere, kies dan dit met het hoogste getal.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
     

Meer informatie vind je in de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat betekent helaas dat het probleem nog niet is opgelost maar we kunnen malware nu wel uitsluiten als oorzaak.

 

Volgende stap is een controle van de hardware.

 

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

 

HDTune-error-scan.png

 

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start. (je dient GEEN vinkje te plaatsen bij Quick scan).

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

 

Wat is het resultaat van deze test?

Maak een afbeelding van het resultaat en sla deze op.

Een afbeelding kan je maken met het knipprogramma.

Ga dan naar de tab Benchmark en doe de test.
Maak ook van dat resultaat een afbeelding.
Voeg beide afbeeldingen als bijlage toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.