Ga naar inhoud

Geheugenkaart wordt niet meer gevonden!


silent

Aanbevolen berichten

Enkele dagen geleden is er iets vreemds gebeurt met mijn msi laptop.

 

Meteen toen ik hem had opgestart merkte ik dat er iets mis was. Vele pictogrammen op mijn bureaublad waren vervangen door een pictogram met een lege pagina. Daarom keek ik na of er misschien iets mis kon zijn met mijn stations. Toen ik deze opende zag ik dat mijn DATA station verdwenen was! De volgende dag probeerde ik opnieuw mijn laptop op te starten en was het probleem verdwenen, maar nu is het teruggekeerd en zit ik al een week zonder geheugenstation. Alle documenten die op mijn harde schijf staan zijn wel nog functioneel.

 

Zou iemand me kunnen helpen om dit probleem op te lossen. Dit is nogal vervelend want hierdoor kan ik niet bij 90% van mijn bestanden.

 

Alvast bedank!

 

Silent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp ik het goed, Silent (trouwens: welkom op PCH hé!) - dat je nog wel in je windows kan - want ik begrijp je niet helemaal: wat versta je onder je 'geheugenstation' - en wat is een pictogram met een lege pagina? (bedoel je dat - als je op zo'n pictogram klikt - een lege pagina krijgt?)

Je 'stations' : zijn dat je partities?

Enfin: iets meer een geschiktere uitleg kan ons je probleem doen begrijpen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt en sorry voor de slechte uitleg, ben nogal gefrustreerd door dit alles.

 

Ik bedoelde dat mijn opslag die extra in deze laptop is toegevoegd (ongeveer 900 Gb) niet meer gevonden wordt. Die lege pagina's zijn de pictogrammen die de oude hebben vervangen.

Als ik deze aanklik krijg ik de melding dat het bestand niet gevonden wordt op mijn laptop of als ik een snelkoppeling aanklik dat het station naar welke deze verwijst niet beschikbaar is en vraagt hij of deze snelkoppeling  verwijdert mag worden. Ik weet niet wat partities zijn omdat ik weinig met hardware bezig ben maar ik hoop dat dit toch een beetje helpt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

(in de veronderstelling dat je windows 10 hebt) : re klikken op de startknop > computerbeheer > schijfbeheer > opslag : trek  daar het onderste plaatje voldoende open (zodat alles erop staat), maak er een screenshotje van en plaats het even hier?

 

(Hoe maak ik een screenshotje in win 10? )  (<klik!)

 

(Hoe plaats ik een screenshotje in mijn post? )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je plaatje verklaart al een en ander:

 

4 uren geleden, silent zei:

Toen ik deze opende zag ik dat mijn DATA station verdwenen was! De volgende dag probeerde ik opnieuw mijn laptop op te starten en was het probleem verdwenen, maar nu is het teruggekeerd

Je hebt blijkbaar twee schijven in je laptop - blijkbaar wordt de tweede ( je data-schijf) niet meer herkend.

Vandaar dat je snelkoppelingen ook 'leeg' zijn:

4 uren geleden, silent zei:

Vele pictogrammen op mijn bureaublad waren vervangen door een pictogram met een lege pagina

De oorzaak kan op verschillende terreinen liggen: een loszittende kabel naar die schijf toe (of van die schijf naar je mobo) - en daar zit ik aan te denken omdat het soms opgelost lijkt - , maar ook een schijf die het opgeeft /aan het opgeven is (*) - ofwel de sata-controller die de geest geeft /gegeven heeft enz...

 

'k zou dus eerst de aansluiting van die schijf eens gaan / laten controleren.

 

(*) als er dus nog een ogenblik is dat die schijf wèl herkend wordt: ga dan als de bliksem al je gegevens ervan opwel bij op de C ofwel op een externe ofwel op een stick of zo zetten zodat je ze nog hebt ! (tenzij je er al een backup van hebt natuurlijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.