Ga naar inhoud

[OPGELOST] bios w8woord vergeten

testje

Aanbevolen berichten

ik heb just een nieuwe moeder bord gekocht en een lege harde schijf

en ik wil windows xp op instaleren maar dat moet via de bios en wat blijkt de bios is met wachtwoord bevijligd. en kan dus niet instaleren. probleem dus. ik heb de baterij uit het moederbord gehaald maar levert niets op.

weet imand hoe ik verder moet!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet vaak de batterij er langere tijd uitnemen.

is er anders misschien een jumper met clear Cmos?

ja ik weet niet veel van wat er alemaal op u moeder bord bevind.ik wee nie zo veel over computers. maar als je het mij uitleg is dat geen probleem ze.

wat is een jumper?

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zegt dat je de bios batterij er al eens uitgehaald hebt, hoe lang was dit?

haal hem er anders nog eens uit maar nu voor een uur

voorbeeldje van een jumper

cmos+jumper.gif

ik heb hem de hele nacht uit genomen en daar juist weer op gestart en het lukte niet. (ik moet de dvd - speler als eerst in de rij zetten voor opstard midel of zoiets, om zo windows te kunnen instaleren) . maar op ales in de bios is er administrator paswoord dus ales is geblokeerd . dat wil ik weg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je ook alle standaard dingen zoals "geheim" "secret" "administrator" "admin" al geprobeert?

waar heb je hem gekocht? misschien weten ze het wachtwoord daar nog?

en welk type dell is het? de dells waar ik op mijn werk mee te maken heb hebben allemaal een clear cmos jumpertje recht naast de 24 pins voeding op het moederbord namelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.