Ga naar inhoud

Shijfbeheer looptvast door HDD Docking station


Piezama

Aanbevolen berichten

beste pc dokters,

 

ik heb een nieuwe laptop van msi aangekocht, en krijg mijn externe harde schijven via docking station niet aan de praat.

usb inpluggen en pc  reageert , er komt een icoon om veilig te verwijderen, de schijf komt zichtbaar in apparatenbeheer en ik zie hem in " deze computer" ( maar zonder volumebalk en als lokale schijf, (rechts klikken blijft hangen tot ik usb verwijder) schijfbeheer blijft hangen .. en ik krijg daar niets te zien ( van zodra ik de usbkabel uit trek komen de andere schijven zichtbaar in schijfbeheer.

 

dit euvel heb ik enkel op de msi , op alle andere pc's geen probleem met docking , andere externe harde schijven ook geen probleem op de msi , getest op alle usb poorten.

 

heb op een gegevn moment iets gedaan ( wat ik nu niet meer weet) waardoor ik na het opstarten 2 errors kreeg , iets van chipset , had te maken met net framework,kwam op een site terecht om te dl , en plots had ik toegan tot de harde schijf. tot volgende reboot.

 

heb nu een recovery gedaan om alles terug proper te zetten.

 

dus via googleman heb ik het zelf nog niet kunnen oplossen , maar ben verschillende keren op dit forum terecht gekomen,

heb wat foto's om het duidelijk te maken, en dit is de docking

http://www.sednacomputer.com/products/se-ehd-301u.html

 

alvast bedankt om over mijn probleem na  te denken .....

 

mvg,

Piezama

20161029_203040.jpg

20161029_203135.jpg

20161029_203106.jpg

20161030_023000.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-10-2016 om 10:24, Piezama zei:

dit euvel heb ik enkel op de msi , op alle andere pc's geen probleem met docking , andere externe harde schijven ook geen probleem op de msi , getest op alle usb poorten.

Koppel die schijf dan nog eens aan een andere pc en doe het volgende:

 

Download 520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.pngCrystalDiskInfo naar het bureaublad (het downloaden begint automatisch een vijftal seconden nadat je op de link hebt geklikt !! ).

  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Kies Nederlands en klik vervolgens op OK, nu wordt het programma uitgepakt in een nieuwe map op je bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie CrystalDiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies voor Als administrator uitvoeren.
  • Wanneer het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Wat is het resultaat van deze test? ... maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

 

56f809c972f84-CrystalDiskInfo.jpg

 

 

Aanvullende info over CrystalDiskInfo kan je bekijken in deze video.

 
  •  
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Droske,

 

zal dit morgen ten laatse eens proberen .. feit is wel,

ik heb een 20 tal interne harde schijven , heb dit probleem ongeacht welke harde schijf ik in de docking station plaats.

als ik de usb kabel van docking aansluit op mijn andere laptop werkt het wel goed. denk dat het een windows issue is , niet hardwarematig .. 

 

ga morgen  eens bellen met microsoft ,

driver van dat docking spel is niet te vinden op de site van sedna, er zou een cd bij gezeten hebben met drivers , maar heb deze niet gevonden in mijn driver-cd doos, maar toen ik die de eerste keer aangesloten heb heeft windows wel bazaar aangepast ..

 

i keep you posted

 

mvg,

Pie

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Piezama zei:

feit is wel,

ik heb een 20 tal interne harde schijven , heb dit probleem ongeacht welke harde schijf ik in de docking station plaats.

 

Dat werpt een totaal ander licht op het probleem natuurlijk. Lees eens mijn onderschrift.;)

 

Om met dat docking station te kunnen werken moet er een Windows 10 compatibele driver geïnstalleerd zijn. Misschien nijpt daar het schoentje.

Heeft Windows zelf een driver toegevoegd of heb je er zelf een geïnstalleerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

windows heeft dit zelf gedaan , duurde wel zeer lang ..

 

bij windows geen support gekregen... extern product zegt hij , kous af 

en ik ben zeker dat ze bij sedna gaan zeggen , daar is geen driver voor nodig op windows 10

en msi support blijkt ook moeilijk ..

 

we prutsen verder .. momenteel zit ik hiermet dit:

 

vandaag krijg ik een hotfix error na het opstarten ...  hotfix_16090801.exe

op mijn andere laptop staat ook een windows 10 versie , en daar dus geen problemen gehad 

Shim errors for the .NET Framework version and platform support

Error: "This application could not be started"
Error message
This application could not be started.
Cause
The app is not configured in a way that makes it possible to determine the appropriate version of the .NET Framework runtime. The corresponding shim code is SHIM_NOVERSION_FOUND.
Resolution
You can't fix the configuration problem yourself. Contact the app vendor to resolve the issue.
 
Error: "It relies on a .NET Framework version that is not supported on this device"

 

aangepast door droske
Kleine aanpassing gedaan omdat we ons distantiëren van illegaal softwaregebruik.
Link naar reactie
Delen op andere sites

manmanman , die error is al in orde , had blijkbaar in al mijn gepruts net framework in windows onderdelen uitgeschakeld.

tijdens het terug inschakelen bleef hij hangen op onderdelen instaleren zolang de docking station was aangesloten, ik trok de usb uit , en hup hij begon de onderdelen te installeren.

 

die chip error is nu weg  , maar we zitten terug in de situatie van mijn eerste post .

gewoon een nieuwe doking kopen zal het gemakkelijkste zijn zeker ... want de laptop terug sturen hiervoor is wa overdreven ...

 

doch ..het lukt op de oude pc met win10 , dus op de nieuwe moet dat ook lukken ----> volharden

Link naar reactie
Delen op andere sites

goeie tip !

 

de instellingen voor NET Framework zijn nu hetzelfde voor oud en nieuw

 

ik zie op de oude laptop bij schijfstation............. USB 3.0 Masstorage USB Divice ( DriverName disk.inf)

Device USBSTOR\Disk&Ven_USB_3.0&Prod_MassStorage&Rev_0100\S13PJ90Z304045______&0 was migrated.

 

op de nieuwe laptop ............................................. USB 3.0 Masstorage SCSI Disk Divice  (  DriverName disk.inf)

Device SCSI\Disk&Ven_USB_3.0&Prod_MassStorage\000000 was configured.

 

onder stuurprogrammabestanden staat er bij schijfstation 1 driver meer ,  hpdskflt.sys

 

onder universal Serial Bus-controlers is de lijst behoorlijk langer op de oude pc ,  USB-apparaat voor massaopslag versijnt niet op de nieuwe laptop .. dus daar geen details

Device USB\VID_1759&PID_5002\S13PJ90Z304045______ was migrated.

  DriverName usbstor.inf

 

de driver hiervoor op de oude is USBSTOR.SYS van 127kB

op de nieuwe staat die driver ook in de system32 drivers map van windows , maar daar is die 125 kB ( detail ?) dus de driver blijkt aanwezig.

 

maar dus wel verschillen in de details

apparatenbeheer - eigenschappen - gebeurtenissen ......  vanwaar deze verschillen ?

 

we komen dichter :-)

alvast mijn dank 

mvg

Pie

 

 

 

USBSTORnieuw.SYS

nieuw schijfstations details.txt

USBSTORoud.SYS

oud schijstations details.txt

oud usb details.txt

app-usb-oud.jpg

app-usb-nieuw.jpg

schijf--oud.jpg

schijf-nieuw.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.