Ga naar inhoud

Communicatie beide pc's

Sarah

Aanbevolen berichten

jacobs gilbert stuurde mij het volgend probleem, bij voorkeur vragen posten via het forum en niet via mail, dit hebben we liever,

hier kan u reacties opvolgen :)-)

mvg Karel

Hallo,

ik heb volgend probleem,ik werk met Windows XPhome editie op mijn Desktop en Laptop als ook met Antivirus Panda+Firewall ( titanium ) 2007.

Als ik deze gebruik dan kan ik niet comunniceren met mijn beide Pc,s.

Als ik de Antivirus uitschakel gaat dit wel.Volgens de leverangssier van de aankoop van de Panda moet er ergens een instelling zijn die moet gebeuren via de Firewall van deze maar weet niet hoe.Kunt U mij misschien helpen met dit probleem?

Hartelijk dank bij voorbaat

gilbert

Link naar reactie
Delen op andere sites

stel even het volgende in:

Ga naar start, klik op instellingen en vervolgens op Netwerkverbindingen. Dubbelklik met links op het icoontje "netwerk en inbelverbindingen".

Dubbelklik met de rechter muisknop op het icoon Lokale area verbindingen.

z091_1.gif

Ga naar het Tabblad "Algemeen" (Engels: General)

En kies dan voor "Eigenschappen" (Engels: Properties)

z091_2.gif

Selecteer een regel met het de Internet Protocol (TCP/IP) optie en klik op de knop met "eigenschappen".(Engels: properties)

z091_3.gif

Klik vervolgens opde knop "Geavanceerd" (Engels: Advanced))

z091_4.gif

Klik vervolgens op "Netbios gebruiken" (Engels: Enable Netbios) En klik op OK tot u weer op het bureaublad terug komt.

Voer dit op alle pc uit en herstart erna,

hierna zie je bestanden in het netwerk, het werkt hier !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

hartelijk bedankt voor de snelle reactie op mijn probleem,maar heb deze instellingen gedaan zonder positief resultaat.

Als ik mijn Panda antivirus uitschakel kan ik met beide Pc,s communiceren.

Ik zie op beide pc,s wel alles staan maar kan deze niet openen,voor dat ik Panda heb aangekocht en met Norton Antivirus werkte ging dit wel,dus voor mij is het de schuld van de Panda.

Hopelijk een oplossing voor mijn probleem.

Nogmaals hartelijk dank

groetjes gilbert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

ik heb deze aangepast maar helaas het blijft hetzelfde resultaat.Heb ook reeds gisteren kontakt gehad met de verkoopdienst van Panda antivirus maar hebben voor dit probleem direkt geen oplossing ??

Hoe kan ik dit probleem oplossen ( het zou toch een bepaalde instelling moeten zijn van de Panda antivirus en Firewall dacht ik )

Nogmaals hartelijk dank voor de hulp maar als leek zie ik niet direkt een oplossing.

Ik hoop misschien toch nog op een oplossing

groetjes gilbert

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

Hallo beste vrienden,hartelijk dank voor de attentie voor mijn probleem dat intussen opgelost is.Oorzaak van mijn probleem was via kontakt te nemen met Panda het volledige systeem te deistalleren en nadien terug te installeren en mijn probleem was opgelost.Nogmaals hartelijk dank

Veel groetjes gilbert

PS: ben altijd beschikbaar voor eventuele hulp bij problemen ( als ik U kan helpen )

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.