Ga naar inhoud

PC scherm doet raar


starsfighter

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Vandaag begon de  vaste pc ineens raar te doen. Verscheidene keren moeten resetten (aan uit knop indrukken). Nadat hij eindelijk weer in orde was, kwam er een nieuw probleem. (zie foto) 

Het scherm splitst zich zowaar in twee..

 

Aan wat kan dit liggen? Zal zo meteen ook een speccy logje sturen. 

 

Mvg,

IMG_20161101_195617.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik had zo een vermoeden dat er iets mis mee was.

 

Voer dan eerst dit eens uit:

 

Ga naar Start -> Alle programma's -> Bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is in ieder geval positief.

 

Start een opdracht-prompt "Als administrator uitvoeren"
Type hier één voor één het volgende in gevolgd door ENTER:
net stop wuauserv
rmdir /s /q %windir%\SoftwareDistribution
net start wuauserv

Let op de spaties na rmdir, s en q .  Wacht na iedere opdracht tot je terug de cursor ziet knipperen achter het pad “C:\Windows\system32>” (zonder de aanhalingstekens)
Je mag ten slotte het venster gewoon sluiten met het 'kruisje' of door, waar de cursor staat, exit te typen en dan op ENTER te drukken.

aangepast door droske
het overtollige verwijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, starsfighter zei:

Als ik het eerste krijg ik de melding dat dit niet bestaat?

Kun je me dat eens in het Nederlands vertalen? :xd:

 

Zojuist, starsfighter zei:

En vervolgens vermeld je let op na de spaties na ..... (wuauclt, resetauthorization en detectnow), maar deze komen niet voor in het tekstje dat er staat?

 

Daar hoef je geen rekening mee te houden. Ik zal het aanpassen.

 

let op dat je de opdrachtprompt als administrator uitvoert hé !!!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.