Ga naar inhoud

Formatteren zonder recovery

Gast koendr

Aanbevolen berichten

Mijn laptop van Packard Bell (EASYNOTE R8800 MUSIC) wil niet meer opstarten en dus lijkt de enige mogelijke oplossing: formatteren. Ik heb echter geen recovery CD-rom

Voor Windows XP heb ik hier thuis nog een CD-rom liggen, dus Windows opnieuw installeren is geen enkel probleem! Het probleem is echter dat ik nadien ook al mijn Packard Drivers moet installeren. Hoe kan ik deze drivers opnieuw installeren nu ik de CD-rom kwijt ben?

Ik heb al volgende support gevonden:

Applicatie - Al uw drivers op één cd! - 6996290305 - Downloads - EASYNOTE R8800 MUSIC - 408400760232 - EasyNote R8 series - platform_rhea_bt2 - Notebook

Helaas staat er dat deze service momenteel enkel beschikbaar is voor Nederland en Frankrijk, ik woon in België...

Iemand die mij kan helpen?

Serienummer van mijn laptop is: 408400760232

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke drivers heb je juist nodig? Op internet kan je deze allemaal vinden hoor

Weet ik zelf niet, al die nodig zijn voor mijn laptop :P

Kan ik geen bestand downloaden dat alle drivers in één keer installeert?

En hoe kan ik bvb driver voor muis installeren als de muis nog niet werkt? Dan kan ik installatieprogramma toch niet besturen (want muis werkt nog niet)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al volgende support gevonden:

Applicatie - Al uw drivers op één cd! - 6996290305 - Downloads - EASYNOTE R8800 MUSIC - 408400760232 - EasyNote R8 series - platform_rhea_bt2 - Notebook

Helaas staat er dat deze service momenteel enkel beschikbaar is voor Nederland en Frankrijk, ik woon in België...

Onder de tab Drivers op deze pagina staan in principe alle drivers die je nodig hebt. Als er meerdere versies zijn, neem je best de meest recente.

Om alles in 1 keer te installeren maak je best een cd met XP + SP3 + de drivers van je hardware. Dit proces heet slipstreamen en op SchoonePC vind je een mooie handleiding om het te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onder de tab Drivers op deze pagina staan in principe alle drivers die je nodig hebt. Als er meerdere versies zijn, neem je best de meest recente.

Om alles in 1 keer te installeren maak je best een cd met XP + SP3 + de drivers van je hardware. Dit proces heet slipstreamen en op SchoonePC vind je een mooie handleiding om het te doen.

1. Bij system staat bij die drivers wel "Windows XP SP1", mag ik dan nu wel SP3 installeren?

2. Dat slipstreamen, dat kan ik nu toch niet meer doen? Want is het niet de bedoeling dat je dit doet vóór je PC crasht?

3. Gewoon ter info: met slipstreamen maak je dus gewoon de recovery CD-rom aan die je soms ook krijgt bij aankoop van je laptop? Of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Ja. Als die drivers niet werken voor SP3, hadden ze wel een versie voor SP3 gemaakt.

2. Je kan dit zonder problemen doen op eender welke andere pc (bij ouders, kameraad, vriendin...)

3. Dit is hetzelfde principe met dit verschil dat die meegeleverde recovery-cd door de fabrikant van de laptop gemaakt wordt en dat daar meestal niet het laatste SP op staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.