Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Sinds een hele tijd krijg ik bij het opstarten van mijn pc  een zwart scherm met de melding "NTLDR is missing. Press ctrl+alt+del to restart".

In het begin was dat maar af en toe maar nu krijg ik het bijna bij elke opstart.

Ik weet ondertussen dat ik de setup moet openen - ik klik op het "plusje" rechts vanboven en dubbelklik op "harddrive"

Onmiddellijk daarna start windows normaal op.

Nu is mijn vraag : Hoe kan ik deze instelling opslaan zodat ik dat niet elke keer opnieuw hoef te doen ?

Groetjes !

Filip

DSCN0892.JPG

DSCN0894.JPG

DSCN0895.JPG

Geplaatst:
13 uren geleden, Strupie zei:

Hoe kan ik deze instelling opslaan zodat ik dat niet elke keer opnieuw hoef te doen ?

Strupie, hierop heb ik geen antwoord, maar mogelijk vind je hier (<klik!) wel de goede oplossing tussen?

(goede raad van Tante Kaat: maak vooraf een herstelpunt aan)

Geplaatst:

Of kijk eens of er nog een extern medium geladen is of aangesloten is. Bv een CD die nog in de drive zit. Een USB stick die ingeplugd is. Een externe harde schijf die aangesloten is.

Of, indien aanwezig, koppel de tweede (en derde ?) harde schijf eens af. Zowel de datakabel (IDE of SATA) als de voedingskabel.

Geplaatst:

Dat ga ik eens proberen ja. Ik heb continu 2 externe harde schijven aangesloten. Ook steekt er vaak nog een sd kaartje in de lezer... Is dat dan niet ok om die toestellen of kaartjes continu ingeplugd te laten ?

Filip

Geplaatst:
5 minuten geleden, Strupie zei:

Ik heb continu 2 externe harde schijven aangesloten.

Dat raad ik ten stelligste af. Aangesloten zijnde verslijten ze sneller. Een externe harde schijf wordt vaak ten onrechte als data opslagmedium gebruikt en dat zonder dat men er een backup vaan heeft. Bij een defect van zulke ext HDD is de teleurstelling enorm. We lezen dergelijke voorvallen hier op PCH wekelijks.

Geplaatst:

Het ziet er naar uit dat het probleem opgelost is. Ik heb alle externe harde schijven en sd-kaarten verwijderd en ik heb het probleem niet meer voor gehad.

Het topic mag verwijderd worden !

Bedankt voor de reacties !

Filip 

• Gast sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.