Ga naar inhoud

Computer werkt langzaam

Yoke

Aanbevolen berichten

• Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Yoke,

mogelijk praatte ik naast je heen:

dat deed me denken aan een malwarecontrole (via een Rsit-logje) - heb je dat hier laten doen enkele weken geleden?

en dus is " Ik heb hier gelezen dat ik een logje moest maken, en na veel proberen gelukt.. " er mogelijk een antwoord op?

zo ja: je systeem is dus opgepoetst? (of niet?) - en : hoe lang geleden (heb je een linkje naar het topic?)

en dit is me ook nog niet helemaal duidelijk: " waarom staat dit onder Internet?  (abuusje?) " - j

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yoke,

mogelijk praatte ik naast je heen:

dat deed me denken aan een malwarecontrole (via een Rsit-logje) - heb je dat hier laten doen enkele weken geleden?

en dus is " Ik heb hier gelezen dat ik een logje moest maken, en na veel proberen gelukt.. " er mogelijk een antwoord op?

zo ja: je systeem is dus opgepoetst? (of niet?) - en : hoe lang geleden (heb je een linkje naar het topic?)

en dit is me ook nog niet helemaal duidelijk: " waarom staat dit onder Internet?  (abuusje?) " - ja, ik las wel: " Avast = besmet Exployer= besmet " maar Avast is geen browser (en wat bedoel je met : is besmet ???)  en Explorer: 'k dacht daarstraks aan je verkenner (en kon dus niet volgen, want dat is ook geen browser ) - maar wellicht bedoelde je: Internet explorer? (maar zo ja: wat bedoel je dan ook hier met 'is besmet' ? ?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Systeem is inderdaad "opgepoetst",

Met besmet bedoel ik dus , dat mijn startpagina altijd opende met : 123 youre sites . Wat blijkbaar malware was.

Ik kan surfen via een Avast browser, (maar die gebruik ik niet.)

Ik surf via Mozilla Firefox en met internet explorer. 

En nogmaals antwoord op je vraag, Ik dacht dat mijn topic hier thuis hoorde, daarom had ik die hier geplaatst.

Blijkbaar fout van mij. Maar omdat " mijn surfen via internet " traag gaat, dacht ik dat de vraag hier gesteld moest worden....

Je ziet, ik ben echt geen computer freak, vele dingen zijn voor mij Russisch .... Helaas....

Het linkje waar je naar vraagt is hier ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

De opkuis dateert van een maand  geleden - normaal zou je dus nu nogal clean moeten zijn  (enfin, 'k bedoel je systeem hé :xd: ) - al kan op een maand veel gebeuren.

Je bent geen computerfreak (hoeft ook niet) , maar soms is één (mogelijk in jouw ogen een niet gevaarlijke) klik al voldoende.

(zelf surf ik ook met FF)

Ik zou toch voorstellen nog eens zo'n logje te maken  (apart topic - en dan zetten we dit even op pauze tot we de uitslag weten)

Indien hier niets uitkomt, zou ik terugkomen op mijn eerder voorstel: een herstelpunt terugplaatsen (zo weet je nadien of het aan soft- ofwel aan hardware ligt en kan je dus al een aantal dingen uitsluiten.

Maar dit brengt me dan weer bij een vraag:

23 uren geleden, Yoke zei:

En een herstelpunt aanklikken durf ik niet , omdat de vorige keer ( 3 weken geleden) mijn computer daardoor raar ging doen

Hoe is dit dan opgelost geworden? (door dat logje en de bijbehorende herstellingen?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft geen nieuw topic te starten.

Maak een logje met RSIT en voeg het toe als bijlage aan je volgend bericht, dan kijk ik het wel na.

Download icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows hebt.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

• Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

• Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad het juiste logje.

Er is echter niets te zien wat wijst op een infectie.

Voor de zekerheid gaan we een 2de scan doen met een ander programma (dat je ook al hebt gebruikt).

Download de 51a5c8edc4692-icon1337952077.pngFarbar Recovery Scan Tool  64 bit van de onderstaande link

• Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.