Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo ik ben nieuw hier en hopelijk wil en kan iemand mij helpen met een juiste instelling voor een netwerk koppeling B.v.d.

Het betreft een WiFi Acer Laptop met windows 10 pro versie, en een desktop Acer met windows 10 zonder pro.

(Misschien is dit het probleem dat het mij nog steeds niet lukt met de verbinding)

De aansluiting zijn via een Ziggo router.

Als het kan graag uw uitleg in stappen.

Netwerk probleem 2.GIF

• Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Met welke pc heb je die afbeelding gemaakt?

Uit te voeren op die pc:

Klik met de rechter muisknop op START en kies Apparaatbeheer .

Maar er een screenshot van en plaats het in je volgende antwoord.

Geplaatst:

Bedankt voor de reactie.

Afbeelding was gemaakt op de PC bedraad. "Er kan geen thuisgroep worden ingesteld op deze computer" en ook Het probleem kan niet met probleemoplossing worden vastgesteld. Dat waren de meldingen op het scherm.

gr.Gees

apparaatbeheer.GIF

apparaatbeheer1.PNG

Geplaatst:

Met de drivers voor de netwerkadapters lijkt er op het eerste zicht niets mis te zijn.

Het probleem zit waarschijnlijk bij Ziggo en daar ben ik niet mee vertrouwd.

Ik laat de hulpverlening dus over aan specifieke kenners en die zijn hier wel geregeld aanwezig.

Geplaatst:

Beide PC's waren voorheen Windows versie 7/8 later dus een upgrade gemaakt naar versie 10 (de laptop heeft W10 pro)

Kan dat een reden zijn dat de thuisgroep niet werkt?....

Geplaatst:

Sluit beide computers af.

Haal die router eens van de stroom gedurende een 20 tal seconden.

Herstart de computers nadat de router terug de tijd heeft gehad om zich in te stellen. Zie ledjes.

Geplaatst:

Start je Acer laptop.

• Maak een systeemherstelpunt aan.
  • Ga dan via START naar Instellingen / Netwerk en Internet
  • Klik op Netwerk opnieuw instellen.
  • Klik op Nu opnieuw instellen.
  • De laptop zal, na afloop, automatisch opnieuw opstarten.

Voer dezelfde bewerking uit op je desktop pc.

Neem DEZE info eens door alvorens je aan de sleg gaat met het instellen van een netwerk.

Geplaatst:

droske, ook alles weer gedaan zoals je vroeg. De desktop pc blijft echter volhouden met: "Er kan geen thuisgroep worden ingesteld op deze computer"

gr.Gees

Geplaatst:

Ik neem aan dat je via die link de tips 16 en 17 op pagina 4 en 5 goed opgevolgd hebt.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.