Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wanneer jij met de rechter muisknop klikt op de woorden Gewijzigd op, en in het menu dat dan uitklapt op Meer.... kun jij dan een vinkje zetten voor Geïnstalleerd op?

Ik vermoed van niet.

Er is bij jou iets vreemds aan de hand. Je kunt zelf kiezen welke kolommen je wilt zien bij Programma's en onderdelen, maar het is -normaal gesproken- onmogelijk om bij Programma's en onderdelen te kiezen voor weergave van de kolommen Gewijzigd op en Type. En toch zien we die kolomnamen bij jou wel staan.

Om wat voor reden dan ook heb jij verkeerde kolommen gekregen bij Programma 's en onderdelen.

De kolommen die jij nu ziet, met de namen Gewijzigd op en Type horen niet bij Programma's en onderdelen. Deze kolomnamen hoor je wel te zien bij de weergave van de map Documenten in de Verkenner, waarvan hieronder een voorbeeld:

5831bb9db7a68-Documenten_kolommen.PNG

Dit zou een juiste weergave kunnen zijn van Programma's en onderdelen:

5831bc397d952-Programma_s_en_onderdelen_

Daarbij kun je zelf kiezen om ook nog andere kolommen weer te geven.

Daarvoor klik je met de rechter muisknop op de naam van een van de kolommen, bijv. op Naam of op Geïnstalleerd op. In het venster dat dan zichtbaar wordt, klik je op Meer en dan hoor je dit lijstje te zien:

5831bcb1a99c4-Details_selecteren.png

En in die lijst kun je vinkjes weghalen voor kolommen die je niet meer wilt zien, en vinkjes plaatsen voor kolommen die je juist wel wilt zien.

Ik vermoed echter dat jij een ander lijstje zult zien, wanneer jij dit doet.

Jij hebt namelijk in Programma's en onderdelen dezelfde weergave gekregen als in de Verkenner bij de map Documenten, en dat hoort niet.

Hoe gaan we dat oplossen?

Probeer het volgende:

1. Sluit het venster Programma's en onderdelen

2. Open de Verkenner

3. Klik in de menubalk van de Verkenner op Beeld

4. Klik dan op Opties (staat helemaal rechts)

5. In het venster Mapopties dat dan opent, klik je op het tabblad Weergave.

6. Klik dan op de knop Mappen herstellen

7. Klik daarna onderaan in dat venster eerst op Toepassen en tenslotte op OK.

Start dan je computer eerst opnieuw op. En kijk dan hoe de kolommen in Programma's en onderdelen er uit zien.

• Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Het zal aan mij liggen , maar ik zie het niet .

Als ik achter naam klik , dan komt er een vierkantje met 4 mogelijkheden om te wijzigen   : 

1 e  vierkantje    A  _  E

2 e vierkantje   F  _  L

3 e vierkantje  M  -  R

4 e vierkantje  S  _  Z

Moet ik hier wat mee doen ?

Geplaatst: (aangepast)

Jammer, dit lukt blijkbaar niet. We gaan even terug naar Programma's en onderdelen. Bij de kolommen moet je niet achter Naam klikken, maar bovenop het woord Naam. En niet klikken met de linker muisknop, maar met de rechter muisknop.

In het venstertje dat je dan te zien krijgt, staat onderaan het woord Meer. Klik op Meer.

Dan opent een venster met de naam Details selecteren. Maak met het knipprogramma een knipsel van het venster Details selecteren en plaats die afbeelding dan in een volgende reactie.

Ik ben namelijk benieuwd hoe die afbeelding er bij jou uit ziet.

aangepast door porrelaar
Geplaatst:

Dat ziet er beter uit dan ik verwachtte. Prima!

In dat venster Details selecteren moet je de vinkjes weghalen voor 'Gewijzigd op' en voor 'Type'.

Daarna zet je een vinkje voor 'Geïnstalleerd op' en voor 'Versie'. (voor 'Versie' moet je even naar beneden scrollen in dat venster.. Die optie is nu namelijk net niet zichtbaar)

Klik daarna onderaan in dat venster op OK.

En wat is het resultaat dan?

Geplaatst:

Dat denk ik ook, Bernard. We gaan de goede kant op.

(Eigenlijk gaf falstring jou al de juiste instructies, maar jij had blijkbaar wat moeite om zijn instructies correct op te volgen.)

Onder de kolom Naam zie je dat de namen van de programma's nog in omgekeerde volgorde gerangschikt staan: niet van A tot Z, maar van Z tot A.

Dat is eenvoudig op te lossen: Klik met de linker muisknop op Naam en... de programma's zullen dan van A tot Z op alfabet staan.

Daarnaast zou ik je adviseren om nog een keer het venster Details selecteren tevoorschijn te toveren. Je weet nu hoe dat moet. Zet dan ook een vinkje voor Uitgever, en klik daarna onderaan in dat venster op OK. Op die manier kun je voortaan ook goed zien wie de maker van die programma's is.

Laat maar weten of dat gelukt is en of je daarna tevreden bent.

Geplaatst:

Ik heb zo,n bewondering voor jullie , dat jullie dit kunnen .

Bedankt .

Maar ik vraag mij nu toch weer af , of dit allemaal door C Cleaner is veroorzaakt , en dus ook het probleem van de topic Horizon log in

in de topic windows

Geplaatst:

Je hoeft geen bewondering voor mij te hebben, hoor. Ik ben maar een eenvoudige porrelaar en ik vind het gewoon leuk om te ontdekken wat je allemaal in diverse vensters kunt aanpassen.

Wat de oorzaak is geweest, daar kunnen we enkel maar naar raden. Over het algemeen geeft het programma CCleaner geen problemen, wanneer je je aan de standaardinstellingen van dat programma houdt, Wanneer je echter in CCleaner zelf her en der extra vinkjes gaat zetten, kunnen er onverwachte dingen gebeuren als je niet weet wat voor gevolgen het zelf zetten van extra vinkjes kan hebben.

CCleaner is niet een programma wat je per se nodig hebt (al gebruik ik het zelf wel op al mijn pc's). Wil je het toch gebruiken, ga dan niet in het wilde weg extra vinkjes zetten in dat programma.

Tenslotte: ben je nu tevreden over de weergave van de kolommen in Programma's en onderdelen of heb je er nog een vraag over?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.