Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

besten,

 

Ik heb de laatste dagen iets vreemd voor dat ik maar niet opgelost krijg.

Mijn wifinetwerk zegt dat er een 300Mbps verbinding is, van goede kwaliteit.

De snelheid fluctueerd echter onvoorspelbaar maar het browen an sich is ander paar mouwen.

Het is net of er nu en dan de normale snelheid gebruikt wordt en nu en dan naar een absoluut dieptepunt gaat om soms zelfs gewoon een pagina niet te laden. Ook in andere tools / software is de snelheid en verbinding met internet dubieus. Ik heb dit probleem zowel in ff als ie als in chrome.

Ik draai op windows 10 en vermoed dat er ergens een update geweest is die dit veroorzaakte.

Ik probeerde al

met een ander toestel op hetzelfde wifinetwerk: geen probleem

norton op pauze te zetten: geen effect

wifiapparaat drivers updaten: geen effect

bandbreedte aan windows toegewezen verlagen: geen effect

dns flushen: geen effect

 

pingen naar de ipv6 gateway geeft ook geen stabiele resultaten, soms komen de 4 pakketten toe, soms maar 1 op 4, snelheden tussen de 1 en de 90 ms

 

ik raak er maar niet aan uit om dit op te lossen...

 

grtn

Martijn

 

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

We gaan eens kijken of er soms een malware besmetting in het spel is.

 

Download icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows hebt.

 

 

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

 

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

 

 

Geplaatst:

Ik zie sporen van 2 virusscanners: Norton en McAfee.

Meerdere virusscanners op een systeem kunnen voor problemen zorgen.

Kies welke virusscanner je wil behouden en verwijder de andere.

Laat ons ook even weten welke je wil behouden.

 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

 

Download Zoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie).

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
chromelook;
firefoxlook;
emptyfolderscheck;delete
emptyclsid;
installedprogs;
standardsearch;
chrdefaults;
autoclean;
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

 

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Geplaatst:

Mcaffee moet eraf, ik deinstalleerde (na "zoek") ondertussen truekey. Voor zover ik kan zien het enige spoor van Mcaffee die nog te vinden zou mogen zijn.

 

In bijlage de zoeklog.

 

Vreemd genoeg ging gisterenavond laat het surfen terug normaal... geen idee of er ergens een update geweest is die het probleem misschien verhielp... 

 

anyway, verder uitzoeken wat er potentieel aan de hand is lijkt me geen slecht idee

zoek-results.txt

Geplaatst:

Je Firefox is verouderd.

Open Firefox en druk achtereenvolgens op de toetsen alt, h en f.

De update naar de recentste versie wordt nu gedownload en geinstalleerd.

Na de installatie moet je Firefox herstarten.

Of je kan de nieuwste versie hier downloaden.

 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

 

Start zoek.exe nogmaals met het onderstaande script.

 

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
iikflkcanblccfahdhdonehdalibjnif;chr
McAfee;z
McAfee;a
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, het log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

 

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Geplaatst:

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

 

Start zoek.exe nogmaals met het onderstaande script.

 

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
C:\ProgramData\Norton\{0C55C096-0F1D-4F28-AAA2-85EF591126E7}\NIS_22.5.0.124\QuickStart\FolderForAll\McAfee Security Scan Plus.lnk;f
C:\Users\All Users\Norton\{0C55C096-0F1D-4F28-AAA2-85EF591126E7}\NIS_22.5.0.124\QuickStart\FolderForAll\McAfee Security Scan Plus.lnk;f
C:\Users\Meuli\AppData\Local\Microsoft\CLR_v4.0\UsageLogs\Mcafee.TrueKey.Uninstaller.Exe.log;f
C:\Windows\Prefetch\MCAFEE.TRUEKEY.UNINSTALLER.EX-3262E9F8.pf;f
C:\Windows\SysWOW64\config\systemprofile\AppData\Local\Microsoft\CLR_v4.0_32\UsageLogs\Mcafee.TrueKey.InstallerService.exe.log;f
C:\ProgramData\Norton\{0C55C096-0F1D-4F28-AAA2-85EF591126E7}\NIS_22.5.0.124\QuickStart\FolderForAll\McAfee Security Scan Plus.lnk;f
C:\Users\All Users\Norton\{0C55C096-0F1D-4F28-AAA2-85EF591126E7}\NIS_22.5.0.124\QuickStart\FolderForAll\McAfee Security Scan Plus.lnk;f
C:\Users\Meuli\AppData\Local\Microsoft\CLR_v4.0\UsageLogs\Mcafee.TrueKey.Uninstaller.Exe.log;f
C:\Windows\Prefetch\MCAFEE.TRUEKEY.UNINSTALLER.EX-3262E9F8.pf;f
C:\Windows\SysWOW64\config\systemprofile\AppData\Local\Microsoft\CLR_v4.0_32\UsageLogs\Mcafee.TrueKey.InstallerService.exe.log;f
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\McAfee];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\McAfee.com];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\mcafeeupdater];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\Mcafee_RASAPI32];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\Mcafee_RASMANCS];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\SystemCertificates\McAfee Trust\Certificates\82C9551CAB99676DEB1C52AA70CBF66A8FA1630C];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\SystemCertificates\McAfee Trust\Certificates\D37F61D57CB0481F3D77EDAC7DE72196C4314E2C];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\SystemCertificates\McAfee Trust\Certificates];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\SystemCertificates\McAfee Trust\CRLs];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\SystemCertificates\McAfee Trust\CTLs];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\SystemCertificates\McAfee Trust];r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\TypeLib\{DCAEB2CC-5FB4-4BDA-A835-A7707130400C}\1.0\0\win64];r
@=-;r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\TypeLib\{DCAEB2CC-5FB4-4BDA-A835-A7707130400C}\1.0\HELPDIR];r
@=-;r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\WOW6432Node\TypeLib\{DCAEB2CC-5FB4-4BDA-A835-A7707130400C}\1.0\0\win64];r64
@=;r64
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\WOW6432Node\TypeLib\{DCAEB2CC-5FB4-4BDA-A835-A7707130400C}\1.0\HELPDIR];r64
@=-;r64
[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\Compatibility Assistant\Store];r
"C:\\Program Files (x86)\\McAfee\\Temp\\qxz9514\\SetupPBx64.exe"=-;r
[-HKEY_USERS\S-1-5-21-81677117-3975090573-2044214416-1002\SOFTWARE\MCAFEE];r
[-HKEY_USERS\S-1-5-21-81677117-3975090573-2044214416-1002\SOFTWARE\MCAFEE\MSC];r
[HKEY_USERS\S-1-5-21-81677117-3975090573-2044214416-1002\SOFTWARE\MCAFEE\MSC\SETTINGS];r
"D:\\shared folder\\Ableton Live 8.2.2 (CRACKED) [theLEAK];r\\Live 8.2.2.exe"=-;r
"C:\\Program Files\\McAfee Security Scan\\uninstall.exe"=-;r
"D:\\shared folder\\Ableton Live 8.2.2 (CRACKED) [theLEAK];r\\Live 8.2.2.exe"=-;r
"C:\\Program Files (x86)\\McAfee Security Scan\\uninstall.exe"=-;r
"D:\\shared folder\\Ableton Live 8.2.2 (CRACKED) [theLEAK];r\\Live 8.2.2.exe"=-;r
"C:\\Program Files\\TrueKey\\Mcafee.TrueKey.Uninstaller.Exe"=-;r
[-HKEY_USERS\S-1-5-18\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\Compatibility Assistant\Store];r
"C:\\Program Files (x86)\\McAfee\\Temp\\qxz9514\\SetupPBx64.exe"=-;r
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, het log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

 

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Geplaatst:

Voor de zekerheid nog eens het register opruimen met CCleaner en dan een controle of alles van McAfee nu verwijderd is.

 

Download CCleaner (als je het nog niet hebt).

Installeer het (vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit) en start CCleaner op.

 

Klik in de linkse kolom op “Register” en vervolgens op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”.

Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

 

 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

 

Start zoek.exe nogmaals met het onderstaande script.

 

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
McAfee;z
McAfee;a
autoclean;
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, het log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

 

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

 


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.