Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Malwarebytes heeft niets gevonden en in het RSIT logje zie ik ook niets bijzonders maar we gaan het toch onderzoeken.

 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

 

Download Zoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie).

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\MozillaPlugins\@videolan.org/vlc,version=2.2.1];r64
chromelook;
firefoxlook;
emptyfolderscheck;delete
emptyclsid;
installedprogs;
standardsearch;
autoclean;
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

 

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

 

 

 

Geplaatst:

Het logje is helaas niet volledig omdat zoek.exe nog niet klaar was met de scan.

Ik heb al wel een en ander gezien waar ik me vragen bij stel.

 

Ik zie aanwijzingen dat IObit Advanced System Care 9 actief is op je systeem.

Ook van IObit Advanced System Care 8 zijn er nog sporen.

IObit Advanced System Care komt echter niet voor in de lijst met geinstalleerde programma's.

Hetzelfde voor IObit SmartDefrag: er zijn sporen van activiteit maar het programma is bijkbaar niet geinstalleerd.

 

Kan je hierover wat meer uitleg geven?

Heb je deze programma's gehad en weer verwijderd?

Controleer dan eens met Revo Uninstaller of je er nog sporen van vind en laat ze dan verwijderen.

Geplaatst: (aangepast)

Hallo,

Ik heb Revo zijn best laten doen.  Hopelijk is alles nu weg. Het was inderdaad de bedoeling, dat alles van

IObit weg zou zijn.

Ik heb ook zoek.exe laten draaien, maar na 12.58u is het stil....

Nu stuur ik toch maar het logje door. Of ben ik te snel, kan het zo lang duren?

 

Mvg.  Camelia

zoek-results.log

aangepast door camelia
type-fouten
Geplaatst:

Helaas is Zoek.exe weer blijven steken op de Firefox extensies.

Dat gebeurt de laatste tijd wel meer maar dat is zorg voor later.

 

We gaan eerst proberen om alles van IObit te verwijderen want ondanks het gebruik van Revo Uninstaller, zitten er nog altijd sporen van op je systeem.

 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

 

Start zoek.exe nogmaals met het onderstaande script.

 

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
iobit;z
iobit;a
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, het log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

 

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

 

Geplaatst:

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

 

Start zoek.exe nogmaals met het onderstaande script.

 

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
C:\Program Files (x86)\Common Files\IObit;fs
C:\ProgramData\IObit;fs
C:\Users\All Users\IObit;fs
C:\Users\D_C Maaskant\AppData\Local\VS Revo Group\Revo Uninstaller Pro\BackUpsData\IObit Malware Fighter 4-15032016-110442;fs
C:\Users\D_C Maaskant\AppData\Local\VS Revo Group\Revo Uninstaller Pro\BackUpsData\IObit Malware Fighter-12012015-143514;fs
C:\Users\D_C Maaskant\AppData\Local\VS Revo Group\Revo Uninstaller Pro\BackUpsData\IObit Uninstaller-15032016-110614;fs
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ADSRemoval];r
"UninstallString"=-;r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ADSRemoval];r
"InstallLocation"=-;r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\IObit\RegistryDefragBoot\FileList];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\IObit\RegistryDefragBoot];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\IObit\RealTimeProtector];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\IObit\IObit Malware Fighter];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\IObit\ASC];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\IObit];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\*\shellex\ContextMenuHandlers\IObit Malware Fighter];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\//\//\IObit Cloud Anti-Malwre];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Directory\shellex\ContextMenuHandlers\IObit Malware Fighter];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\TypeLib\{0B80B6D2-246B-4A6B-AEA1-66F1DF0F4211}\1.0\0\win32];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\TypeLib\{0B80B6D2-246B-4A6B-AEA1-66F1DF0F4211}\1.0];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\WOW6432Node\TypeLib\{0B80B6D2-246B-4A6B-AEA1-66F1DF0F4211}\1.0\0\win32];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\WOW6432Node\TypeLib\{0B80B6D2-246B-4A6B-AEA1-66F1DF0F4211}\1.0];r64
[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\Compatibility Assistant\Persisted];r
"C:\\ProgramData\\IObit\\ASCDownloader\\IObit Malware Fighter 2.exe"=-;r
[HKEY_USERS\S-1-5-21-1628427542-2308661628-1579469708-1000\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\Compatibility Assistant\Persisted];r
"C:\\ProgramData\\IObit\\ASCDownloader\\Driver Booster.exe"=-;r
[HKEY_USERS\S-1-5-21-1628427542-2308661628-1579469708-1000\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\Compatibility Assistant\Store];r
"C:\\ProgramData\\IObit\\ASCDownloader\\Advanced SystemCare.exe"=-;r
[HKEY_USERS\S-1-5-21-1628427542-2308661628-1579469708-1000\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\Compatibility Assistant\Store];r
"C:\\ProgramData\\IObit\\ASCDownloader\\Innsetup\\IObit Malware Fighter.exe"=-;r
[HKEY_USERS\S-1-5-18\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\Compatibility Assistant\Persisted];r
"C:\\ProgramData\\IObit\\ASCDownloader\\IObit Malware Fighter 2.exe"=-;r
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, het log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

 

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Geplaatst:

Mooi zo.

Dan gaan we nog even controleren of we alles hebben.

 

Download CCleaner . installeer het (vink alle aangeboden extra's uit) en start CCleaner op.

 

Klik in de linkse kolom op “Register” en klik vervolgens op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”.

Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Sluit hierna CCleaner terug af.

 

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

 

 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

 

Start zoek.exe nogmaals met het onderstaande script.

  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
iobit;z
iobit;a
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, het log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

 

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.