Ga naar inhoud

"Iets" blokkeert updates van Windows/Defender/Virus/Malware tools


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik kan geen updates downloaden/installeren van Windows, Windows Defender, MalwareBytes Anti-malware, enz...

De meeste van de anti-virus en anti-malware tools die ik probeer te downloaden (als dat al lukt!) weigeren na installatie om hun virus definities te update. Krijg dan steevast een melding dat er een probleem is met de (internet) connectie en de update server niet bereikbaar is.

 

De enige dusver die wél nog lukt is Spybot Search&Destroy.

 

In het verleden waren er met deze PC ook problemen van browser homepage re-directs/hijacks en ongewenste pop-ups. Deze zijn ondertussen van de baan, maar ik vrees toch dat het systeem

niet 100% clean is. Vermoedt dat er op de achtergrond "iets" actief mijn windows en anti-virus updates blokkeert.

 

Ik been geen computer-leek,  maar de enige oplossing die ik eerlijk gezegd nog zie is een volledige wipe en re-install.

1) dat zou ik graag vermijden

2) ik heb momenteel enkel remote access op deze PC via teamviewer

 

Een deep-dive in het systeem om te achterhalen wat er precies mijn updates blokkeert gaat mijn petje te boven, dus rijk ik hier uit naar hulp.

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Probeer het volgende eens;

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.pngFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Lees allereerst even het onderstaande voordat u verdergaat met de gegeven instructies!

  1. Deze info is niet bedoeld om u te laten schrikken, maar om u alert te maken op bepaalde zaken.
  2. Door het gebruik van tools kunnen instellingen veranderen of hersteld worden waar we niets aan kunnen doen. Lees ook de gegeven instructies goed door.
  3. Maak ook tijdig back-ups van al uw belangrijke bestanden: Alle documenten, Favorieten (Bladwijzers), E-Mails, Contactpersonen enz. (dit is aangeraden om altijd te doen, ook al mankeert er niets aan uw pc)
  4. Schakel de actieve anti-virus software tijdelijk uit. Deze kunnen conflicteren met de gebruikte tools en de werking nadelig beïnvloeden,
  5. Na het uitvoeren van de tools kunt u uw anti-virus software weer inschakelen tot het moment dat u opnieuw het advies krijgt om deze uit te schakelen.
  6. Voeg alle logbestanden als bijlage toe aan uw bericht, lees hier hoe u de logbestanden als bijlage kunt toevoegen.
  7. Indien er een handleiding bij een tool staat lees die dan eerst door, ziet u dat we programma's laten verwijderen die u liever wilt behouden, vraag dan waarom we dit laten doen (de meeste zijn malware/adware programma's)
  8. Mocht iets niet geheel duidelijk zijn of niet lukken, geef dit dan even aan voordat u verder gaat met de gegeven instructies.

 

 


Zorg dat je Farbar Recovery Scan Tool vanaf D:\ naar je bureaublad plaatst (dit is zeer belangrijk!)

Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.
Open Kladblok. Klik op Start > Alle Programma's > Bureau-Accessoires > Kladblok.
Kopieer onderstaande code en plak dat in "Kladblok"

start
CreateRestorePoint:
CloseProcesses:
HKLM-x32\...\Run: [] => [X]
C:\Users\Minke\Desktop\z69691L11
Hosts:
EmptyTemp:
end


Ga naar Bestand - Opslaan als.
Kies als locatie bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fixlist.txt.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden.

Als het goed is staat er nu een text bestand op je bureaublad?

Start de 577bf0efb8088-FRST.pngFarbar Recovery Scan Tool.
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer. (indien nodig)
Druk op de Fix knop.
Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg nu de melding dat er geen enkele anti-virus meer actief is op mijn systeem.

Zie screenshot in bijlage.

De eerste optie lijkt niet te doen, maw Defender is momenteel disabled maar ik kan het ook niet enablen.

 

Mvg

beveiliging.jpg

aangepast door pallie36
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

In Windows 10 moet Defender uitgeschakeld zijn als je en andere virusscanner gaat gebruiken, verwijder Eset eens helemaal van je pc en herstart je pc (installeer Eset nog niet opnieuw)

Hoe staat het dan met je instellingen (Defender moet dan zijn ingeschakeld door Windows)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ook niet als je op "Nu inschakkelen" klik?

Is dit een upgrade naar Windows 10 of een Nieuwe Windows 10?

 

 

Download de 51deb689c0320-emsisoftemergencykit_100-4Emsisoft Emergency Kit naar het bureaublad.

  • Dubbelklik op "EmsisoftEmergencyKit.exe".
  • Klik vervolgens op de knop "Install" en de bestanden worden nu automatisch uitgepakt naar de systeemschijf "C:\EEK".
  • Wanneer het uitpakken gereed is opent de map "C:\EEK" dubbelklik op "Start Emergency Kit Scanner".
  • "Emsisoft Emergency Kit" opent en wanneer u de melding "Wilt u nu updaten?" krijgt klikt u op "Ja".
  • Wanneer de update gereed is klikt u in op "Malware scan" wanneer u de melding "op PUP's mee scannen" krijgt klikt u op "Ja".
  • Het scannen begint, gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
  • Wanneer de scan gereed is zorg dat alle items staan aangevinkt en klik op de knop "Quarantaine".
  • Klik vervolgens op de knop "Rapport bekijken" en plaats de inhoud van dit bestand in uw volgende bericht als bijlage.

(Het logbestand is tevens terug te vinden op de systeemschijf (C:\EEK\Run\Reports) met de naam a2scan_130711-154142.txt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, abbs zei:

Ook niet als je op "Nu inschakkelen" klik?

 

Dat is correct."Nu Inschakelen" doet helemaal niets.

 

18 minuten geleden, abbs zei:

Is dit een upgrade naar Windows 10 of een Nieuwe Windows 10?

 

Dit betreft een upgrade. Denk (niet 100% zeker) dat er Windows 8 opstond tot enkele maanden geleden.

 

Logbestandje in bijlage.

scan_161130-205114.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.