Ga naar inhoud

mijn Ram upgrade gaat niet bij Medion MD8833


DaviDierick

Aanbevolen berichten

Op 5-12-2016 om 11:56, DaviDierick zei:

windows gaat telkens in fout met fout code system Thread exception not handled (wat is mislukt: storahci.sys) en systeem blijft heropstarten en in fout gaan.

Dat is een BSOD ten gevolge van de AHCI controller driver.

Je daarom zeker eens op de website van Medion moeten gaan kijken of er een recentere Chipset-driver beschikbaar is. Geef eens het MSN (art.) nummer van je pc. Het is een nummer met 8 cijfers.

Op 1-12-2016 om 21:39, Dasle zei:

Ik vermoed dat het hier wel eens om een geheugen en chipset conflict zou kunnen gaan.

 

Is Windows up to date?

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ik heb de nieuwste bios (1.0R) anno 2011 voor dit mobo.

Mijn windows 10 64bits is up to date, deze melding had ik niet meer na het herinstalleren van windows 10 met die ramkaarten, daar had ik 2x 1GB 667mhz doube sidid chip set + 2x 2GB 800mhz double sided chip set. totaal 6GB 667mhz in totaal.

 

En met de set nu 4x 2GB 800mhz double chip set gaat het niet, bios wil dan zelfs niet opstarten(zwart scherm geen opstart beeb), met 3x 2GB 800mhz gaat het nu terug wel. Ook alle kaarten gaan toch bij wisselen (op mijn laatste quote niet).

 

Ik heb nu 4x 2GB 667mhz besteld en ga een aller laatste poging doen en indien dit niet lukt zal het toch zijn dat mobo geen 8GB aankan. Wat ik mij afvraag, ieder 2GB module geeft eigenlijk 2048mb dit is dus x4= 8.192GB, is dit de reden? vermoed van niet, maar ja tgaat momenteel wel niet.

 

Welk mobo en ramkaarten (type merk single/double sided chip set)  heb jij in je Medion pc droske? 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.medion.com/gb/service/_lightbox/treiber_details.php?did=3974&hgt=1252 er is een chip set driver beschikbaar, maar niet voor windows 10.

 

Is dit en risico volle update zoals een bios update? Hoe doe ik de update, gewoon uitpakken?

Kan het zijn dat windows vista indertijd of windows10 dit automatisch updatet?

Staat die chipset diver software op hdd of in het mobo zelf geprogrameerd? 

 

bios update heb ik al gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, DaviDierick zei:

Welk mobo en ramkaarten (type merk single/double sided chip set)  heb jij in je Medion pc droske? 

Daar ga je niets mee opschieten. Een vergelijking met uw pc gaat helemaal niet op

Hier mijn Medion:

Foxconn003.jpg

het is SAMSUNG ram geheugen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelieve niet tweemaal na enkel vragen te posten. Wacht eerst een antwoord af. We hebben niet altijd meteen tijd om te antwoorden. Je kunt nu vaststellen dat mijn vorige antwoord zich gekruist heeft met een volgende vraag van u. Dat is niet werkbaar meer.

beantwoord ook al mijn vragen alvorens je zelf opnieuw iets voorstelt of vraagt.

22 uren geleden, droske zei:

Geef eens het MSN (art.) nummer van je pc. Het is een nummer met 8 cijfers.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, DaviDierick zei:

mijn excuses.

 

Geen erg. Al doende leert men.

 

Doe het volgende:

  • Sluit alle geopende toepassingen.
  • Maak een systeemherstelpunt aan.
  • Download (en opslaan) de recentste driver van de Medion site via deze rechtstreekse downloadlink.
  • Ga naar het gedownloade bestand en klik er met de RE muisknop op en kies 'Eigenschappen'.
  • Zet een vinkje bij 'Dit programma uitvoeren in compatibiliteitsmodus voor:'
  • Kies voor 'Windows 8' en klik op 'Toepassen' en 'OK'.
  • Voer nu het bestand chpintel_inf9x uit.

 

Foxconn004.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, DaviDierick zei:

is dit een risicovolle update op crachen mobo?

Er kan altijd iets mis gaan, vandaar dat ik je gevraagd heb om eerst een systeemherstelpunt aan te maken als sok achter de deur.

11 uren geleden, DaviDierick zei:

En als ik een ssd opslag station steek later, moet ik dan de update herdoen

Enkel als er een recentere versie beschikbaar is.

 

11 uren geleden, DaviDierick zei:

is dit net als bios dat dit op mobo geprogrammeerd word.

Neen, een driver wordt in je Windows systeem opgenomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey droske,

 

de chiset update gedaan, is succesvol gegaan, waarvoor dank.

 

Wel geeft het geen oplossing geboden voor de ramkaarten. de 4x 2gb 667 zijn nu onderweg. we zullen zien.

 

Er bestaat een intel update programmaatje ook, ik heb dit eens geïnstalleerd en mijn pc gescand, daar is 1 update beschikbaar. is dit een zinvolle update?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.