Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste,
 

Zelf ben ik geen pro in IT of de technische zaken rond hardware en software en heb na lang zoeken nog steeds geen oplossing.

 

Beschrijving probleem

Sinds twee weken heb ik met mijn laptop (6 maanden oud) een probleem dat ik bij het spelen van League Of Legends bijna elke keer een freeze van mijn scherm en systeem heb waardoor ik de hard restart moet doen. Daarvoor speelde ik altijd vloeiend met 100-150 fps, nu gaat dat niet boven de 60 fps. Ik heb ook vaak een krakend geluid in game en een kleine fps drop naar 40. Als ik de game tegelijkertijd met Chrome of Skype speel dan heb ik bijna gegarandeerd een crash. Als ik alleen LoL heb openstaan tijdens het spelen komt het minder frequent voor maar noch steeds de krakingen en lage fps.

 

Andere opmerkingen

 

- Juist voor dit probleem begon kreeg ik vaak een foutmelder over 'Nvidia Kernel error'. Daar heb ik nu geen last meer van want ik kan probleemloos uren naar een serie kijken zonder crash, toen crashte het ook tijdens Netflix. Nu niet meer.
-Nadat ik ingame weer gecrashed/frozen was en mijn pc opnieuw opstartte, kreeg ik de foutmelding dat ik mij niet op mijn Windows kon aanmelden 'De gebruikersprofielservice profsvc verhindert het aanmelden' Dit was eenmalig en opgelost na 1 keer opnieuw te proberen.

- Dit ligt bijna zeker aan mijn computer want in LoL is dit geen nieuw of frequent probleem.

 

Specs en andere gegevens

 

SPECS LAPTOP

 

De stats die ik via HWMonitor krijg op een willekeurig moment
HWMONITOR

Eigenschappen SVCHost
Deze SVChost kan soms mijn schijf gebruik naar 60-100% halen lijkt wel, dit gebeurt echter niet constant maar willekeurig.

 

Reeds geprobeerd

 

-Nvidia drivers geüpdate -> niet verholpen -> naar oudere drivers geswitched -> niet verholpen

- Dingen als vertical sync en andere 3D opties die mijn FPS en dergelijke beïnvloeden ingame aangepast via Nvidia Control Panel en via settings bij LoL.

- Nvidia Drivers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

 

 

Ik hoop ten zeerste dat deze info jullie een idee kan geven wat het probleem kan zijn want ik ben eerlijk gezegd radeloos! :(
Alvast bedankt!

 

 

Geplaatst:

Download icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows hebt.

 

 

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

 

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

 

Bekijk ook de volgende video:

 

 

Geplaatst:

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

 

Download Zoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie).

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
chromelook;
emptyfolderscheck;delete
emptyclsid;
C:\Program Files (x86)\AVG Web TuneUp;fs
C:\Program Files (x86)\Common Files\AVG Secure Search;fs
c:\Program Files (x86)\Amazon;fs
C:\Users\jonas\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\qrmo889m.default\searchplugins\avg-secure-search.xml;f
C:\Users\jonas\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\qrmo889m.default\extensions\abb-acer@amazon.com;fs
C:\Program Files (x86)\Common Files\Wondershare\Wondershare Helper Compact;fs
C:\Program Files\AVAST Software;fs
C:\Program Files (x86)\AVG\AVG PC TuneUp;fs
C:\Program Files\Common Files\AVG Secure Search;fs
C:\ProgramData\AVG Web TuneUp;fs
C:\Program Files\AVG Web TuneUp;fs
C:\Users\jonas\AppData\Roaming\TuneUp Software;fs
{95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233};c
WtuSystemSupport;s
AVG PC TuneUp Service;s
vToolbarUpdater40.3.6;s
Amazon 1Button App Service;s
Avast Antivirus;s
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\MozillaPlugins\@avg.com/AVG SiteSafety plugin,version=11.0.0.1,application/x-avg-sitesafety-plugin];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233}]:r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233}];r64
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
"AvastUI.exe"=-;r
"Wondershare Helper Compact.exe"=-:r
"vProt"=-;r
installedprogs;
standardsearch;
autoclean;
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

 

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.