Ga naar inhoud

[OPGELOST] Elk bestand en programma opent zich met Wordpad! HELP!

muppiee

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb vandaag een programma geopent met Wordpad. Nu heeft de computer het zo ingestelt dat alles automatish word geopent met Wordpad.

Ik heb al gezocht op internet en een paar oplossingen gevonden, maar niks helpt. Ik kan geen systeemherstel doen want dat opent die ook in Wordpad. Ik kan geen Uitvoeren -> cmd doen want dat opent die zoals alles in Wordpad.

Als ik kijk in Wordpad staan er allemaal rare tekentjes enzo, maar 1 zin staat er tussen:

This program cannot be run in DOS mode.

Ik hoop dat jullie een oplossing weten die werkt..

Alvast bedankt.

PS: Ik heb Vista:bawling:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik gedaan, dan komen allemaal programma's en kan ik die wijzigen,

moet ik ze dan allemaal contorleren of...?

Ik krijg die programmas ook niet geopent die ik zou moeten kunnen openen om dat type bestand te kunnen openen.

Ik kan wel bijv. JPG bestanden openen met paint ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met wat open je normaal een .bat bestand? want daar staat onbekende toepassing. en ik had ergens anders gelezen dat ik een bat bestand moest maken en dat moest openen. maar ik kon dat bat bestand niet openen. dus als ik dat kan openen met het goede programma werkt dat misschien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yeah! het is gelukt!

Voor mensen die het zelfde probleem tegen komen:

Maak in kladblok het command (kun je op internet vinden) Zodat die het systeemherstel opent.

Ga naar configuratiescherm en zet hem op klassieke weergave en open standaardprogramma's.

Daar kies je voor: Een bestandstype of protocol aan een programma koppelen ( de 2de optie)

Zorg dat .bat goed word geopent.

Ga in de verkenner naar de plaats waar je dat .bat bestandje had gezet en doe rechtermuis knop er op en klik op Als administrator uitvoeren.

Dan wacht je een minute en Systeemherstel word geopent. Volg de instructies, je pc word opnieuw opgestart en Tadaa alles is weer goed:D

Dankje Be Dup!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.