Ga naar inhoud

mijn Epson printer doet het niet wanneer ik die op mijn laptop met Windows 7 aansluit

samaiphon

Aanbevolen berichten

op mijn oude laptop werk ik nog onder Windows 98 (niet meer aangesloten op internet) en mijn Epson printer werkt daar probleemloos mee.

ik heb een andere laptop waar ik op internet mee surf en die werkt onder Windows 7 maar daar kan ik met mijn printer niet mee printen.

nu gebruik ik een usb-stick om bestanden, die geprint moeten worden, over te brengen naar mijn oude laptop om daar uit te printen.

PROBLEEM: alle bestanden uitgezonderd Pdf kan ik daarop printen als ik ze omzet naar Bmp of Jpg.

wanneer ik een pincode omzet naar één van die bestanden dan lukt scannen op de copie daarna niet meer (de pixels maken alles onscherp) en daarom de vraag of ik mits instellingen mijn printer kan laten werken onder Windows 7 op mijn laptop van elke dag of kan ik Acrobat Reader op mijn oude laptop installeren zodat die de Pdf-bestanden toch kan printen?

bedankt om me te helpen,

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hier even hoe het WEL zou moeten werken:

1. Klik op start en typ in: printers en apparaten

2. Klik vanboven op apparaat toevoegen

3. Selecteer je apparaat en volg de instructies op je scherm

Veel succes!

Belangrijk: Wees er zeker van dat jouw computer en jouw printer op hetzelfde wifi netwerk zitten!

Groeten,

Jonas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jonas,

ik denk dat mijn printer nog van een vorige generatie is omdat u van WiFi-verbinding spreekt!

Mijn printer wordt gewoon aangesloten op de Usb-poort zoals op mijn oude laptop maar toen ik dat probeerde lang geleden werkte dat niet.

Daarom dacht ik dat het misschien aan Windows 7 ligt omdat hij op de andere laptop nog op Windows 98 werkt...

Bedankt om te willen helpen,

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jan,

Dus als ik het goed begrijp heb je een usb printer?

Probeer die alvast eens in je pc te pluggen. Wie weet werkt hij nu wel.

Laat je even weten of het gewerkt heeft?

P.S.

Als het niet lukt kan je dit proberen:

Als het niet lukt omdat je de software niet meer hebt en jouw pc herkent de printer niet, Laat dat dan even weten en vermeld de naam van de printer!!

1.  
    1
    Plaats je printer in de buurt van je computer. Zorg dat de kabel de afstand kan overbruggen zonder dat deze strak komt te staan.

2.  
    2
    Installeer de software die met de printer is meegeleverd. Dit maakt de aansluiting gemakkelijker.
    • Heb je geen software, maak je dan niet al te druk. Windows zal bijna altijd in staat zijn om de printer te herkennen, zodra deze is aangesloten.

3.  
    3
    Plug de printer in je computer met behulp van een USB-kabel. Zorg ervoor dat je niet gebruik maakt van een USB-hub voor deze aansluiting.
    • Verzeker je ervan dat de stekker van de printer in het stopcontact zit en dat de printer aan staat.

4. Titel afbeelding Connect a Printer to Your Computer Step 4
    4
    Volg de aanwijzingen van Windows om de printer te installeren. Windows zou de printer automatisch moeten herkennen. Installeer eventuele aanvullende software.

5. Titel afbeelding Connect a Printer to Your Computer Step 5
    5
    Controleer of de printer goed is geïnstalleerd.
    • Open het Control Panel (Configuratiescherm).
    • Selecteer "Devices and Printers" (Apparaten en printers).
    • Zoek de nieuw geïnstalleerde printer in de lijst.

6. Titel afbeelding Connect a Printer to Your Computer Step 6
    6
    Download de nieuwste stuurprogramma's van de website van de fabrikant als de printer niet wil installeren. Als je printer niet in de lijst verschijnt, dan kan het installeren van nieuwe drivers het probleem oplossen. Ga naar de website van de fabrikant en download de drivers voor jouw model printer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jonas,

bedankt om me proberen te helpen.

ik denk dat voor mij het eenvoudigste is dat ik Acrobat Reader probeer te installeren op mijn oude laptop en dan de bestanden uit een Usb-stick importeer en dan uitprint. Met alle andere bestanden heb ik geen probleem, alleen met Pdf voor het printen van leesbare barcodes en zo voorts.

Zou ik een PDF-reader of Acrobat Reader programma op een usb-stick kunnen zetten en zo op mijn oude laptop installeren?

Als ik dat op internet zoek met mijn andere laptop onder Windows 7 kan dat misschien lukken!?

Omdat ik slechts weinig print en de plaats waar mijn printer staat een nogal koude plaats is i.t.t. de woonkamer waar mijn andere laptop staat is dat volgens mij beter om het uitdrogen van de inkt te voorkomen.

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jan,

Je kan dat proberen maar ik zou het bestand dan eerst downloaden naaar usb stick, dan in andere pc steken en dan installeren. Niet rechtstreeks op de usb stick installeren!

Waarom wil je het niet proberen op te lossen?

Groeten,

Jonas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jonas,

een Pdf- of Acrobat Reader installeren lost mijn probleem toch OOK op?

Alleen staat mijn printer op een veel koelere plaats nu dan in mijn living wat het indrogen van de printkoppen minder snel laat verlopen omdat ik niet veel print.

Daarom dat me dat meer aangewezen lijkt...

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.