Ga naar inhoud

Nieuwe PC niet toegankelijk in (Thuis)netwerk via laptop

DeeWee

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik heb vorige week een nieuwe PC aangeschaft met Win 10.  Deze komt nu in een klein thuisnetwerkje van: oude Win 7 PC, en een bestaande laptop met Win 7 (en upgrade naar Win 10).  De PC' s zijn via kabel verbonden met een splitter op de kabel die naar de modem gaat.  Zowel op de oude PC, als de nieuwe PC kan ik via het netwerkje in de gedeelde bestanden kijken van alle PC' s en laptop.  Maar op de laptop kan ik niet in de bestanden kijken van de nieuwe PC, maar wel in de bestanden van de oude PC.   Ik krijg de melding: "PC (nieuw) is niet toegankelijk.  U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron.  Aanmeldingsfout: de gebruiker heeft geen toestemming gekregen het aangevraagde aanmeldingstype te gebruiken op deze computer".

Vraag: hoe kan ik op de laptop via het netwerk de bestanden van de nieuwe PC zichtbaar maken.  De computernaam zie ik dus wel staan... ??

mvrgr,

Dirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.