Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hello Folks

Bestaat er een add-on voor de verkenner of nog beter voor Total Commander, waarmee men dubbele files kan vinden. De bedoeling is dus als ik in een filemanager(verkenner of Total Commander) rechtsklik op de file dat ik kan zoeken naar hetzelfde bestand dat nog ergens op mijn HD zou kunnen staan. Ik weet dat er programma's als "Find Equal' zijn, maar ik wil het dus vanuit de filemanager doen.

Alvast hartelijk bedankt

STYLUS3530

Geplaatst:

Wat is eigenlijk je bedoeling?  De 'dubbele' gaan wissen?  >> want daarmee moet je wel goed opletten: soms worden bestanden dubbel op een andere plaats gezet en van daaruit gebruikt. Ga je die wissen, dan zou je wel eens in problemen kunnen komen.

En - met de grootte van de schijven van tegenwoordig - : ga je er zoveel plaats mee inwinnen?

(maar misschien heb je er wel een andere bedoeling mee?)

Geplaatst:

Ik heb inderdaad veel dubbele foto's en bestanden staan. Ik wil ze manueel met elkaar vergelijken en dan enkel degene behouden die ik wil. Inderdaad het is tegenwoordig geen probleem wat plaatstwinst betreft, tenzij natuurlijk op een SSD.

Ik wil het meer doen om overzichtelijkheidsredenen, daarom ben ik ook niet zo een voorstander van de dubbele file vinders zoals find equal

Greetings

Geplaatst:

Ik ken Find Equal niet, maar (vraag 1) wat vind je daar een nadeel aan zodat je het vanuit verkenner wil doen?  (ik kan zoeken naar een ander progje, maar als dat dezelfde nadelen voor je heeft als die Find Equal, dan schieten we natuurlijk ook niets op)

(er bestaan dingen als doublekiller, Ccleaner heeft ook een optie om dubbele bestanden te zoeken, ...)

Vraag 2: staan al die jpg's op dezelfde partitie? - en je 'dubbele bestanden' buiten de jpg's: hebben die allemaal dezelfde extensie of niet?

Geplaatst:

Find Equal vind ik zelf niet zo een goed programma, maar dat kan smaak zijn.

De bedoeling waarom in Exporer is gemakkelijk, als ik daar ben moet ik niet een ander programma opstarten en zo kan ik gemakkelijk de dubbele files vinden en vooral heb ik meer controle over het wissen, want ik open de betreffende files eerst. Het gaat trouwens niet enkel over jpg, maar ook Excel en word files. Ze staan op dezelfde partitie en hebben ook dezelfde naam+extensie.

Doublekiller heb ik nog niet geprobeerd en Ccleaner ook niet

Geplaatst:

'k weet niet of het over véél bestanden gaat,

maar als je in verkenner op die partitie gaat staan en rechts boven in het zoekvak *.jpg typt dan krijg je een (hele) lijst met àl je jpg's van die partitie.

Als je in Beeld dan klikt op Detail, kan je achteraf gaan sorteren op naam of map of grootte en dan de lijst overlopen om te zien welke bestanden dubbel staan.

Maar 'k vrees dat het een heel werk wordt... ?  (want nadien komen je exel en word-files nog eens aan de beurt hé?)

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.