Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hey!

 

Ik merk dat m'n laptop de laatste tijd vrij traag geworden is.

Ook is er regelmatig een probleem bij het verbinden met internet via wifi sinds ik verhuisd ben. 100 procent signaal maar kan niet verbinden met het internet. Op alle andere toestellen in huis is er geen enkel probleem.

 

Is het mogelijk hulp te krijgen bij het opschonen?

In bijlage alvast een RSIT log.

 

log.txt

 

 

Groeten!

Geplaatst:
21 uren geleden, vete zei:

Ik merk dat m'n laptop de laatste tijd vrij traag geworden is.

 

Sta me toe dat ik nog even tussen kom om een eventueel bruikbare tip toe te voegen. De laatste tijd stel ik vast dat heel wat Windows 10 gebruikers een probleem hebben met Windows update, in zoverre dat er een redelijke achterstand is in het updaten. Dat kan tot gevolg hebben dat Windows update op de achtergrond de pc dermate zwaar belast dat je met 90 tot 100 % schijfgebruik zit. Kijk maar eens in taakbeheer (via re muisklik in taakbalk). Ook is daardoor de veelbesproken bug nog niet verholpen waardoor er op veel pc's een probleem is met de Internetverbinding. Daardoor zit je dus in een lus.

Geplaatst:

Je Java software is verouderd.

Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand JavaSetup wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Sluit alle programma's die eventueel open zijn - zeker je web browser!
  • Ga dan naar Start > Configuratiescherm > Software en verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.
  • Vink alles aan met Java Runtime Environment (JRE of J2SE of JAVA) in de naam.
  • Klik dan op Verwijderen of op de Wijzig/Verwijder knop.
  • Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn.
  • Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart je pc.
  • Klik vervolgens op JavaSetup om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink de aangeboden extra's uit en ga dan verder met de installatie.
Geplaatst:

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

 

Download zoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
C:\WINDOWS\tasks\Обновление Браузера Яндекс .job;f
C:\Users\Xavier\AppData\Local\Yandex\YandexBrowser;fs
CHRdefaults;
C:\WINDOWS\tasks\GoogleUpdateTaskMachineCore1d0439637c97884.job;f
C:\WINDOWS\tasks\GoogleUpdateTaskMachineCore1d0919c582ee171.job;f
C:\WINDOWS\tasks\DriverToolkit Autorun.job;f
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{E76FD755-C1BA-4DCB-9F13-99BD91223ADE}];r64
C:\ProgramData\KMSAutoS;fs
C:\Program Files\KMSpico;fs
C:\WINDOWS\AutoKMS;fs
chromelook;
firefoxlook;
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
     
  • Do a Quick Scan
  • Auto Clean
     
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Geplaatst:

Hey !

 

Thanks voor de snelle hulp!

 

6 uren geleden, kape zei:

 

Je Java software is verouderd.

 

 

Nieuwste versie van java is geïnstalleerd.

 

6 uren geleden, kape zei:

Klik nu op de knop "Run script".

 

Het script uitvoeren lukt niet. Ik krijg onderstaande melding:

 

 

Als ik ja klik doet het verder niks.

Uitgevoerd als administrator en zoek.exe staat op het bureablad.

 

 

 

 

Naamloos3.png

Geplaatst:
16 uren geleden, droske zei:

 

Sta me toe dat ik nog even tussen kom om een eventueel bruikbare tip toe te voegen. De laatste tijd stel ik vast dat heel wat Windows 10 gebruikers een probleem hebben met Windows update, in zoverre dat er een redelijke achterstand is in het updaten. Dat kan tot gevolg hebben dat Windows update op de achtergrond de pc dermate zwaar belast dat je met 90 tot 100 % schijfgebruik zit. Kijk maar eens in taakbeheer (via re muisklik in taakbalk). Ook is daardoor de veelbesproken bug nog niet verholpen waardoor er op veel pc's een probleem is met de Internetverbinding. Daardoor zit je dus in een lus.

 

Was ik inderdaad min of meer van op de hoogte. Meestal ga ik dan naar taakbeheer voor de processen af te sluiten en draai ik Windows update op een moment dat ik de laptop even niet nodig heb.

Vreselijk irritante bug dit.

 

Geplaatst:

Probeer de opdracht van zoek.exe dan eens uit te voeren in "veilige modus" ? Mocht dat lukken mag je daarna dat logje ook plaatsen in een volgend bericht.

Geplaatst:
1 uur terug, kape zei:

Probeer de opdracht van zoek.exe dan eens uit te voeren in "veilige modus" ? Mocht dat lukken mag je daarna dat logje ook plaatsen in een volgend bericht.

 

Geprobeerd in veilige modus en deed ook niks.

Wat ik gedaan heb zijn de eerste 2 lijnen van het script i.v.m. de Yandex browser eruit gelaten en toen werd de scan gestart.

 

Dit is het logje:

zoek-results.txt

 

 

 

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.