Ga naar inhoud

Kopie formule meerdere sheets

MDanny

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Ik begin even een nieuwe topic aangezien mijn vorige wat rommelig werd en niet echt meer duidelijk zichtbaar was wat ik probeer te doen.

Bijgevoegd heb ik het complete test bestand dat nog verder opgevuld moet worden met de daadwerkelijke data.

Het bestand bevat 5 sheets genaamd:

2016

2017

2018

2019

Totaal/Verzamel

In de sheet 2016 zijn wat test datums geplaatst en middels een formule kun je in kolom U en V ( samengevoegd ) zien hoelang een document retour is ( aantal in maanden )

Kolom "U" wil ik graag automatisch middels een formule kopiëren naar de sheet Totaal/Verzamel ook in kolom "U".

Dit deed ik eerst middels de formule ='2016'!U5:V5 en deze trok ik vervolgens door naar onderen. 

Zoals je in het test bestand kunt zien zijn alle getallen uit sheet 2016  kolom "U" exact gekopieerd naar de sheet Totaal/Verzamel.

Probleem echter waar ik tegen aanliep is dat ik dit ook voor de sheets 2017,2018 en 2019 wilde doen.

Daarbij is het de bedoeling dat 2017 de sheet 2016 overruled en 2018 weer 2017 etc etc.

In de sheet Totaal/Verzamel heb ik dus de formule :

=ALS(EN('2019'!S5="Retour";'2019'!U5>0);'2019'!U5;ALS(EN('2018'!S5="Retour";'2018'!U5>0);'2018'!U5;ALS(EN('2017'!S5="Retour";'2017'!U5>0);'2017'!U5;ALS('2016'!S5="Retour";'2016'!U5;""))))

ingevoerd maar deze krijg ik niet werkende op de een of andere manier.

In de andere topic had ik deze formule gekregen: =ALS(EN('2017'!A5="Retour";'2017'!B5>0);'2017'!B5;ALS('2016'!A5="Retour";'2016'!B5;""))

Maar die werkt dan weer wel en dan weer niet. Hij geeft alleen data ingevoerd in 2017 weer maar als ik deze verwijder komt niet de data van 2016 hier weer voor in de plaats.

Bovenstaande is zo`n beetje de laatste loodjes aan het project maar ik krijg het niet aan de praat.

Kijk a.u.b. even naar het bestand en de formule want ik zie maar niet waar de kink in de kabel zit.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

gr

Danny

test.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik raadpleeg altijd meerdere hulp forums, kennelijk doe jij dat dus ook.

Als ik bij de een de oplossing niet kan krijgen hoop ik dat bij de andere wel en dan meldt ik altijd mijn case netjes af als opgelost.

Maar kennelijk is het best wel een problematisch ding om die formule werkende te krijgen.

Ben er althans al 2 dagen mee bezig.

Maar hoe ik het ook invoer het werkt niet.

Zojuist deze formule erin gezet : 

=ALS('2016'!$S5="retour";'2016'!$U5;ALS('2017'!$S5="retour";'2017'!$U5;ALS('2018'!$S5="retour";'2018'!$U5;ALS('2019'!$S5="retour";'2019'!$U5;"NB"))))

Maar dat lukt ook niet.

Op de een of andere manier leest excel de formule niet door of niet in de juiste volgorde.

test.xlsx

test.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, MDanny zei:

Ik raadpleeg altijd meerdere hulp forums, kennelijk doe jij dat dus ook.

Nee.......ik raadpleeg geen forums, maar ik probeer wel te helpen. En als helper is het heel irritant als iemand een vraag op meerdere fora plaatst zonder dit te vermelden. En.... ik zie dat Cobbe het ook niet kan appreciëren. Zie ook de zelfde antwoorden/oplossingen die je krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, bucky zei:

Vermeld dan ook even dat je hier de zelfde vraag gepost hebt, of plaats op zijn minst een linkje. Dat scheelt voor de helpers een hoop werk en tijd. 

Ligt niet aan hem, ligt aan mij: ik sloot het topic en vergat dus van die link erbij te plaatsen.

Dank je voor het opmerkzaam maken (en sorry voor het vergeten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.