Ga naar inhoud

Pc is heel traag geworden

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste lezer/helper,

Mijn laptop (medion akoya E6424 win 10 x64) is de laatste tijd heel traag geworden in het opstarten en gewone aken. Het kwam zo opeens en ik wist niet wat eraan te doen. Ik heb norton en malwarebytes laten scannen. echter geen resultaat.

Is er iemand die mij kan helpen aub?

Alvast bedankt en met vriendelijke groeten

Jonas

Geplaatst:

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Geplaatst:

WOW!

Zo een snelle reactie! Bedankt! Ga ik nu doen!

groetjes,

Jonas

Geplaatst:
8 minuten geleden, droske zei:

Speccy.PNG

Deze ziet er tegenwoordig wel anders uit

Geplaatst:

Los van je gemelde probleem stel ik vast de de temperaturen van de CPU en het moederbord aan de hoge kant liggen. Zorg voor voldoende koeling. Dus zeker de ventilatieopeningen vrij houden! Aan stof kan het normaal niet te wijten zijn voor zo een jonge pc.

Open taakbeheer / Meer details eens. Hoe hoog is het schijfgebruik een minuutje na het opstarten?

Heb je die SSD bij in gebruikname goed ingesteld? Zoals: Schijfdefragmentatie uitschakelen / Sluimerstand uitschakelen / Locatie van persoonlijke mappen naar je interne HDD verplaatsen / Pagebestand en Indexering (zoekfunctie) naar je interne HDD verplaatsen / Prefetch en Superfetch uitschakelen, enz...

Heb je nog voldoende vrije ruimte op je SSD schijf?

Op 24-12-2016 om 15:11, jonasthegamer zei:

Deze ziet er tegenwoordig wel anders uit

Dat weten we, maar een dergelijk detail verhindert niemand om de instructies te begrijpen. Als we bij iedere nieuwe update van alle tools de afbeeldingen in onze instructies moeten aanpassen dan hebben we geen tijd meer voor hulpverlening. Dat begrijpt u wel. ;)

Geplaatst:
19 uren geleden, droske zei:

Heb je die SSD bij in gebruikname goed ingesteld? Zoals: Schijfdefragmentatie uitschakelen / Sluimerstand uitschakelen / Locatie van persoonlijke mappen naar je interne HDD verplaatsen / Pagebestand en Indexering (zoekfunctie) naar je interne HDD verplaatsen / Prefetch en Superfetch uitschakelen, enz...

Droske,

Ik heb in het begin enkel de automatische defragmentatie uitgezet maar voor de rest heb ik niets van die dingen gedaan. Btw mijn pc is na het deïnstalleren van verscheidene programma's terug op zijn relatief normale snelheid.

Is het beter om deze dingen dan toch uit te voeren ter bescherming van de SSD? 

Zo ja,

Hoe doe ik dat?

Groeten,

Jonas

Geplaatst:

HIER een duidelijke handleiding.

In uw geval raad ik je aan het virtueel geheugen en de Indexering zoekfunctie niet uit te schakelen maar naar je interne hdd te verplaatsen.

Maak voor de Indexering op die hdd eerst een mapje aan met naam Schijfindex. Verplaats de indexering naar dat mapje zoals door menno schoone beschreven

Geplaatst:

Droske

Srry voor de late reactie maar mijn schijfgebruik 1 minuutje na he opstarten is 0% - 3%

Mvg,

Jonas

Geplaatst:
22 minuten geleden, jonasthegamer zei:

mijn schijfgebruik 1 minuutje na he opstarten is 0% - 3%

Dat is perfect hé.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.