Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben nieuw en moet toegeven dat ik weinig van Windows ken.

Helaas vind ik nergens via Google een antwoord hierop.

Ik heb een nieuwe PC geïnstalleerd, standaard PC, Windows 10 pro.

Nu is het blijkbaar zo dat ze standaard 'gebruiker' als gebruiker instellen.

Ik heb externe verbinding ingesteld, en het remote inloggen ging vanzelf met naam 'gebruiker' en paswoord, via een app 'Remote desktop'.

Nu heb ik in de PC het account 'gebruiker' van naam veranderd naar 'SERVER'.

Alles is nu aangepast naar de nieuwe naam 'SERVER', ik kan op de PC nu inloggen met 'SERVER', alleen vraagt hij bij het remote inloggen blijkbaar nog naar de oude naam 'gebruiker'.

Hoe komt dit? Hoe kan ik dit aanpassen zodat ik met remote desktop ook kan inloggen met de naam 'SERVER'?

Alvast dank.

Geplaatst:
10 minuten geleden, Sylvesterke zei:

Ik heb een nieuwe PC geïnstalleerd, standaard PC, Windows 10 pro.

Nu is het blijkbaar zo dat ze standaard 'gebruiker' als gebruiker instellen.

Het is een veel gebruikte manier van instellen door winkeliers. Ze stellen één gebruiker in met en algemeen toepasbare gebruikersnaam zoals Gebruiker.

Je hebt kunnen vaststellen dat je die naam kunt wijzigen doch slechts tot op een bepaald niveau. Je persoonlijke mapnaam krijgt de nieuw ingestelde gebruikersnaam doch de oorspronkelijke gebruikersnaam blijft, dieper in de computer (register) behouden. Dat kan op registerniveau gewijzigd worden maar er bestaat een simpelere methode...

Bij een nieuwe pc laat je de aanvankelijk ingestelde gebruiker even voor wat die is en maak je gewoon een nieuwe gebruiker aan met een naam van je voorkeur.

De eerdere 'Gebruiker' kun je behouden als reserve account of je verwijdert hem gewoon. Voila, dat is alles.

Ter info: Het ziet er naar uit dat je nu met een lokale account werkt. Bedenk dat er nog een tweede account type is namelijk een Microsoft account. Bij het instellen van een nieuwe account zal Windows alles in het werk stellen om je een Microsoft account aan je been te lappen ook al wens je dat niet. Het is dus even goed opletten hoe je te werk moet gaan.

Lees HIER eens.

Hoe stel je een lokaal gebruikersaccount in?

Hier nog meer leesvoer:

https://www.schoonepc.nl/windows10.html

https://support.microsoft.com/nl-be/help/17219/windows-10-whats-new-in-this-update

Geplaatst:

Tja, heel simpel, maar toch...

Het was een beetje anders op mijn Windows 10. Vreemd, want je zou toch zeggen dat het bij iedereen hetzelfde zou moeten zijn.

Je hebt het duidelijk en klaar uitgelegd, waarvoor grote dank !!!

Goed dat er nog forums bestaan.

Geplaatst:

Dan sluit ik dit onderwerp.

Nog een spetterend jaareinde en een allerbest 2017.

• Gast sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.