Ga naar inhoud

PUM NoDrives

Gast

Aanbevolen berichten

• Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zojuist "SCP DSx Service" uitgeschakeld in services. De "network drive" is nu soms weg en soms niet weg. Dat is de service die door TDSS werd aangetoond. De service dient om PS3 controllers te verbinden met de computer. Het uitschakelen hiervan heeft wel het geluidje weg gedaan en ervoor gezorgd dat de netwerk drive soms weg is en soms niet na reboot. Half opgelost dus?

Veilige modus MBAM en EEK scan resulteerd in de volgende files (heb NoDrives laten verwijderen en Hyperdesktop in quarantine laten zetten, maar weet niet of dit mee in het logje staat):  

mbam.txt

scan_161228-215627.txt

Het is me trouwens een raadsel waarom MBAM verteld dat ik WIndows 8 run.. maarja :)

aangepast door Dalderup
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Download 51a5f31352b88-icon_MBAR.pngMalwarebytes Anti-Rootkit naar het bureaublad.
Klik hier voor de complete handleiding van Malwarebytes Anti-Rootkit.

Malwarebytes Anti-Rootkit uitvoeren

• Pak het ZIP bestand uit en dubbelklik hierna op "mbar.exe" om de tool te starten.
  • Let op!Malwarebytes Anti-Rootkit dient onder een account met administrator rechten te worden uitgevoerd.
  • Klik in het introductiescherm op "next" om door te gaan.
  • Klik in het volgende scherm op Update om Malwarebytes Anti-Rootkit van de laatste definities te voorzien.
  • Klik als de update gereed is op "Next" en klik hierna op "Scan".
  • Als de scan gereed is en er geen malware is gedetecteerd klik dan op "Exit"
  • Indien er malware wordt gedetecteerd zorg dat de items zijn aangevinkt en klik op "Cleanup" en herstart de computer.
  • Open na de herstart de map van MBAR en plaats de twee aangemaakte logbestanden als bijlage in het volgende bericht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Voer ook het volgende programma eens uit:

Download http://www.malwareinfo.nl/tools/Rem-VBSworm.zip naar je bureaublad.
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.

Indien uw USB-stick ook geïnfecteerd is, voer deze dan nu in de computer.

Rem-VBSworm.exe uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.

• Klik met de rechtermuisknop op Rem-VBSworm.zip en klik op de optie "Alles uitpakken".
  • Dubbelklik vervolgens op Rem-VBSworm.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Een zwart venstertje met onderstaande opties verschijnt.
    Afbeelding
  • Typ hier in dit venster de letter A en druk op Enter.
  • Wacht tot deze klaar is en het beginvenster van hierboven terug verschijnt.
  • Typ nu de letter B. Nu dient u de letter van uw geïnfecteerde USB-stick in te geven, ENKEL de letter.
    Indien uw USB-stick bijvoorbeeld G:\ noemt, dient u enkel G te typen. Druk op Enter en wacht tot u terug bij het beginvenster bent.
  • Typ Q en druk op Enter om af te sluiten, een logbestand zal openen.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Rem-VBSworm.exe logbestand plaatsen

• Voeg het logbestand met de naam "Rem-VBS.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Rem-VBS.log.
  •  
aangepast door abbs
Link naar reactie
Delen op andere sites

de PC is met kabel verbonden naar de Router.

Verder in het netwerk enkel een LG SmartTv

Wat wel eigenaardig is dit...:

Bij dit scherm stond een GSM bij. Huawei Y330-U01. Ik heb echter nooit een HUAWEI gehad. Net voor ik het screenshot pakte verdween het toestel, maar ik had wel nog de properties er van open staan.

6268153996.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enige idee waarvan dit IPv6 adres is? Stond tussen verbonden toestellen, is nu alweer terug weg, na het veranderen van mijn modem passwoord. Het is niet mijn eigen IPv6 adress.

32a07cf3ef.png

aangepast door Dalderup
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.