Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
4 minuten geleden, Badlegend zei:

Even om te melden dat het me gelukt is hem terug te zetten naar win7 en alles draait weer vlekkeloos. 

Proficiat.

Heel belangrijk: Stel nu als eerste bij de instellingen van Windows update in 'Naar updates zoeken maar laat mij bepalen om ze te downloaden en installeren'. Waarom die instelling? Wel omdat er een pak updates (100 tot 200) aangeboden worden mag je die niet allen tegelijkertijd downloaden, dat loopt nog al eens fout af. Download ze met groepen van een 50 tal en alle aan .NET Framework gelinkte updates het eerst.

Zodra er updates ter beschikking zijn wordt dit gemeld aan de hand van het kenmerkende icoontje in de systeembalk aan de klok. mogelijk staat het in eerste instantie nog verborgen achter het ^ teken. Klik dan eens op dat teken en sleep het Windows update icoontje naar de systeembalk. Daar blijf het staan zolang er updates ter beschikking zijn.

11 minuten geleden, Badlegend zei:

De functie om terug te zetten naar fabrieksinstellingen vanuit windows10 werkt niet meer.

Klopt. Dat werk enkel bij een van fabriekswege geïnstalleerde Windows 10.

• 2 weken later...
  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

@droske

Ik heb de update manager moeten updaten, en nu kan hij geen updates meer vinden.

Hij blijft maar zoeken en verder doet hij niets meer.

Ook heb ik een keertje een scherm gekregen waar op stond, dat windows 7 geen veiligheids-updates meer kon ontvangen en dat we moesten Upgraden naar Win10.

(Heb ik uiteraard niet meer gedaan). Maar in combinatie van het eerste probleem, komen we dus terug bij de reden waarom we de upgrade vorige keer hebben toegepast. (met gekende problemen).

Als windows7 nog tot 2020 ondersteunt wordt, zouden we toch nog steeds updates moeten kunnen binnen halen, want dat doet hij dus nu niet.

Badlegend

Geplaatst:
Op 5-1-2017 om 14:42, droske zei:

Heel belangrijk: Stel nu als eerste bij de instellingen van Windows update in 'Naar updates zoeken maar laat mij bepalen om ze te downloaden en installeren'.

Heb je dit zo ingesteld?

Nadien toch zelf niet gaan klikken op 'naar updates zoeken' hoop ik want dat loopt dan vaak fout af.

Op 5-1-2017 om 14:42, droske zei:

Zodra er updates ter beschikking zijn wordt dit gemeld aan de hand van het kenmerkende icoontje in de systeembalk aan de klok

Geplaatst:

We zijn benieuwd hoe het nu gesteld is met Windows update.

Geplaatst:

Hey allemaal,

Sorry voor de late reactie.

Ik heb het even heel druk gehad.

Ik heb die instelling inderdaad zo ingesteld en heb daarna ook op de knop updates zoek gedrukt waardoor hij bleef laden.

Dat heb ik nu niet meer gedaan, maar we hebben ondertussen ook geen updates meer gehad. 

Verder werkt gij goed. Ik moet alleen nog een keertje terug voor een ander probleem.

Mij moeder zit met proximus en zit met wifi. Ik kan aanmelden op haar netwerk maar herkent het niet omdat haar mac adres niet is vrijgegeven op haar router. En ik had geen kabel ter beschikking. 

Grtz badlegend

Geplaatst:
  1. Zijn alle drivers geïnstalleerd? ben je al eens in apparaatbeheer gaan kijk?
  2. Ik ben, helaas voor u, geen Proximus gebruiker. Maar vertel eens welke installatie je moeder van Proximus staan heeft. Bbox2, Bbox3 ? Of ook nog andere apparaten zoals een EccessPoint of WiFi router. En zo ja, Welk merk en model?
  3. En waar staat de computer en waar het dichtst bijzijnde WiFi apparaat?

Zonder deze info kunnen we niets.

42 minuten geleden, Badlegend zei:

Ik kan aanmelden op haar netwerk maar herkent het niet omdat haar mac adres niet is vrijgegeven op haar router.

• Maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

Geplaatst:

Hey droske,

Ze heeft een Bbox2 staan. 

Mijn moeder heeft helaas wel proximus.

Ik ben nog niet gaan kijken in apparaatbeheer, maar hier bij mij thuis (op telenet) lukte het wel. Het is puur de router waar het probleem ligt.

Ik ga ereen van de dagen langs met een kabel en probeer het eerst zo even. 

Ook die knop om snel verbinding te maken heb ik geprobeerd, maar die deed helemaal niks. (Op de bbox2).

Als ik er ben langs geweest laat ik wel iets weten. 

Maar af en toe kan er wat tijd over gaan want ik heb het met momenten heel druk. Waarvoor mn excuses.

Mvg

Badlegend

Geplaatst: (aangepast)

En heeft ze voordien wel WiFi verbinding gehad?

Zet anders die BBox2 eens een tiental seconden zonder stroom nadat je de pc afgesloten hebt.

Van zodra de BBox2 terug volledig opgestart is start je ook de pc weer op.

Is er dan een signaal en met voldoende sterkte?

aangepast door droske
Geplaatst:

Ze had voordien wel internet. Haar netwerk komt mee in de lijst, signaalsterkte is goed, ik kan aanmelden maar dan geeft het aan beperkte verbinding te hebben en netwerk onbekend.

Bbox zonder stroom zetten heb ik ook al gedaan. 

Ik ga morgen langs haar, en dan ga ik eerst met de kabel proberen in te loggen op de router en haar mac adres vrij stellen. Volgens mij ligt daar het probleem... en dan breng ik je op de hoogte.

Grtz

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.