Ga naar inhoud

Berpaalde tabbladen opslaan als nieuw bestand

monty1a

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik word steeds handiger met VBA, maar ik heb toch wat hulp nodig.

Mijn vraag:

mijn bestand (7216.201 Standaardlijst – mengformulier.xlsm) staat op: C://7216.201/opdr/1. kousformulier
Het eerste (werk)nummer (7216.00) veranderd per werk

Ik heb 2 tabbladen (“afrekening” en “meer-minderwerk”) die ik dmv VBA wil kopiëren en opslaan naar een andere map bijv.
C://7216.201/opdr/2. financieel
met de naam “werkbegroting”

Hoe kan ik dit het beste doen?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 2 bladen moeten in 1 nieuw bestand komen (de koppeling/formules moeten behouden blijven).

Dus moet gewoon een xl bestand blijven... dus alleen een kopie van die 2 bladen opslaan als nieuw bestand op een andere locatie.

En alles graag geautomatiseerd via VBA/macro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee opmerkingen vooraf:

1. Als het werknummer steeds wijzigt (zoals je schrijft), dan kun je geen macro gebruiken die algemeen bruikbaar is (tenzij er met de wijziging steeds rekening wordt gehouden).

2. Pas op met punten in de naam van bestanden, dat kan tot fouten aanleiding geven (dat is afhankelijk van wat er na een punt komt, Windows en Excel verwachten na de punt een extensie).

Ervan uitgaande dat je de directory waarin het nieuwe bestand moet komen, juist heb weergegeven (ga dat na !), voer - als het bestand "7216.201 Standaardlijst – mengformulier.xlsm" geopend is - deze macro uit:

Sub macro1()
Dim myarraysh, Newwb As Workbook
myarraysh = Array("Afrekening", "Meer-minderwerk")
Sheets(myarraysh).Copy
Set Newwb = ActiveWorkbook
With Newwb
.SaveAs "C://Intel/2 Financieel/Werkbegroting"
.Close
End With
End Sub

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.