Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

deed ik.

er zijn wel 2 accounts, maar dat is allicht geen bijkomend probleem

maar er kan eventueel één v deze account gewist worden

deed ik voorlopig niet

us procedure uitgevoerd

voor de hoofdaccount werd het paswoord 2 x ingegeven (zoals u beschreef)

na de normale opstart komt nu de windows start foto en bij klik op een willek knop gebeurt er nikse

vreemd dat in veilige mode alles lukt omtrnt inloggen met paswoord

Geplaatst:
9 minuten geleden, roup100 zei:

krijg de melding: " windows resourse protection could not start the repair service"

Ik denk dat je dit ook al eens komt melden zonder mijn laatste antwoord gelezen en uitgevoerd te hebben. Of zie ik het fout?

6 minuten geleden, roup100 zei:

us procedure uitgevoerd

voor de hoofdaccount werd het paswoord 2 x ingegeven (zoals u beschreef)

na de normale opstart komt nu de windows start foto en bij klik op een willek knop gebeurt er nikse

Doe eens...

Instellingen / accounts >>> In plaats daarvan opstarten met een lokaal account.

Herstart in normale modus

Geplaatst:
13 minuten geleden, droske zei:

Ik denk dat je dit ook al eens komt melden zonder mijn laatste antwoord gelezen en uitgevoerd te hebben. Of zie ik het fout?

Doe eens...

Instellingen / accounts >>> In plaats daarvan opstarten met een lokaal account.

Herstart in normale modus

begrijp het niet

ik start in veilige mode en dan...?

Geplaatst:

ik maakte reeds een account 'test' aan zonder microsoft aanmelding (= lokale account)

maar het probleem blijft bestaan

uiteraard blijft ook mijn orgin microsoft account bestaan

Geplaatst:

ik kan mijn eigenlijke account (= microsoft account ) niet verwijderen

alle onderliggende instellingen en programma's onder die account zijn heel belangrijk

een paar dage terug installeerde ik een betalende office pakket (aansluitend op een reeds bestaand pakket office dat verviel)

Geplaatst:

Het ziet er als maar meer naar uit dat je er binnen je huidige installatie niet uit geraakt.

Beschik je over een systeembackup van een nog goed werkend systeem?

Want je zegt...

4 minuten geleden, roup100 zei:

ik kan mijn eigenlijke account (= microsoft account ) niet verwijderen

alle onderliggende instellingen en programma's onder die account zijn heel belangrijk

Geplaatst:
2 minuten geleden, droske zei:

Het ziet er als maar meer naar uit dat je er binnen je huidige installatie niet uit geraakt.

Want je zegt...

mijn eigenlijke account kan (= wil) ik niet verwijderen omdat al mijn  progr daaronder werken

u begrijpt dat ik zomaar windows daar niet kan afgooien en vervangen 

ik heb nog een laptop waar win10 ook op draait

kan ik daar iets mee doen?

toch vreemd dat in de veilige mode het inloggen wel lukt?

Geplaatst:
10 uren geleden, droske zei:

Ik bedoel een systeembackup die van van deze pc eerder ooit gemaakt hebt zoals iedereen dat zou moeten doen. Men maakt niet alleen backups van data maar ook van het systeem (Windows). Ze zijn van groot belang van zodra je problemen krijgt zoals deze nu. Een externe harde schijf wordt al te vaak gebruikt om alleen maar foto's, video's, enz op te zetten. Enkelvoudige data dus. Zo hoort dat niet te zijn. Als die schijf het opgeeft dan ben je alles kwijt. Daarentegen als je op een externe harde schijf backups van je data en systeem plaatst dan kunt je nooit in de problemen komen. Het zou een wonder zijn dat je pc en je externe harde schijf exact op hetzelfde ogenblik crashen.

10 uren geleden, roup100 zei:

ik heb nog een laptop waar win10 ook op draait

kan ik daar iets mee doen?

Buiten eventuele data die daar zou op staan is daar niets bruikbaar van voor je probleem pc. Ook al is dat ook een Windows 10.

10 uren geleden, roup100 zei:

toch vreemd dat in de veilige mode het inloggen wel lukt?

Dat is helemaal niet vreemd. De veilige modus is de uitgeklede Windows-omgeving met minimale drivers.

De veilige modus biedt een visueel onaantrekkelijke Windows omgeving met beperkte functionaliteit en een lage resolutie, die handig is voor diagnostische en reparatiedoeleinden.

Voer eens een schone start uit, zoals hier beschreven.

Als Windows dan normaal opstart kun je één voor één terug een service aanvinken en opnieuw opstarten. Op die manier kom je er achter welke service achter het probleem zit.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.