Ga naar inhoud

back up van documenten enz. van laptop naar laptop

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sluit de laptop af. Koppel de WD Elements eens aan op een andere usb poort en start de computer op.

Als je nog geen toegang hebt tot de schijf, maak dan eens een screenshot van schijfbeheer. (RE muisklik op START / Schijfbeheer).

Plaats dat screenshot dan in je volgende antwoord.

Geplaatst: (aangepast)

Heb nu wel toegang tot de schijf denk ik, via alle drie de usb poorten. Het is wel nog altijd zo dat bij het opstarten externe harde schijf niet automatisch in beeld komt en één keer bij schijfbeheer raar beeld verscheen. Zie screenschot. Ik vraag me af, zou ik eens proberen een back up te maken van deze laptop (ssd schijf) om te zien of dat lukt via aomei back up ? Kunt toch back up maken van ssd laptop naar externe harde schijf ?

Screen Shot 01-05-17 at 10.37 AM 001.PNG

aangepast door Gast
dubbele en overbodige afbeeldingen verwijderd
Geplaatst:

Doe het volgende eens terwijl de externe harde schijf is aangesloten:

Download 520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.pngCrystalDiskInfo naar het bureaublad (het downloaden begint automatisch een vijftal seconden nadat je op de link hebt geklikt !! ).

• Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Kies Nederlands en klik vervolgens op OK, nu wordt het programma uitgepakt in een nieuwe map op je bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie CrystalDiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies voor Als administrator uitvoeren.
  • Wanneer het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Wat is het resultaat van deze test? ... maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

56f809c972f84-CrystalDiskInfo.jpg

Aanvullende info over CrystalDiskInfo kan je bekijken in deze video.

Geplaatst:

Bij andere usb sticks laat hij direct zien wat er ingeplugd is, dus tja.............Nu, het is uiteindelijk mijn reserve laptop. Mocht ik er gewoon een back up mee kunnen maken via aomei op die externe harde schijf en ik kan hem terug plaatsen vind ik het  probleem dat hij bij inpluggen de schijf niet laat geen onoverkomelijk probleem zenne:)

Geplaatst:

CrystalDiskInfo ziet alleen je SSD schijf. Blijkbaar was je externe harde schijf 'terug uit beeld' hoewel ze eerder in schijfbeheer getoond werd als E en F partitie's.

Ja maar die laptop met die SSD schijf is toch je reserve laptop niet , of wel?

Een back-up op een externe harde schijf die niet toegankelijk is dat gaat niet.

Geplaatst:

Screen Shot 01-05-17 at 06.26 PM 001.PNGScreen Shot 01-05-17 at 06.29 PM.PNGScreen Shot 01-05-17 at 06.29 PM.PNG

Oeps, ik had mijn externe schijf niet aangesloten terwijl ik dat programma zijn werk liet doen, dacht dat je ssd schijf wou controleren op deze laptop. Dus, ik sluit externe harde schijf nu wel aan. Programma werkte gewoon niet, kon niet opstarten. Heb externe schijf dan maar op oude laptop aangesloten om op die manier je de externe harde schijf te kunnen laten zien. Ook programma aomei vind de externe schijf niet en start dus niet op. Deze laptop is inderdaad maar reserve. Denk dat de eenvoudigste manier is om eens een usb stick van 256 GB aan te kopen, zal dan wel lukken zeker om back up te maken van deze laptop. Andere externe harde schijf maar gebruiken voor laptop die ik gewoonlijk gebruik. PFFFFF   straffe kost hé. Tja, en het liep van in het begin dus mis als ik de externe harde schijf aansloot, kreeg installatie bestanden niet gedownload. Foutmelding van Bullguard kwam er ook weer op als het programma opstartte met externe harde schijf aangesloten. Geeft geen foutmelding zonder externe harde schijf aangesloten.

Knipsel.PNG

Geplaatst:
1 uur geleden, justy zei:

Oeps, ik had mijn externe schijf niet aangesloten terwijl ik dat programma zijn werk liet doen, dacht dat je ssd schijf wou controleren op deze laptop. Dus, ik sluit externe harde schijf nu wel aan. Programma werkte gewoon niet, kon niet opstarten.

Blijkbaar zat BullGuard in de weg. Sommige beveiligingssoftware maak problemen omtrent een dll bestandje dat tijdens de installatie in de TEMP map wordt opgeslagen en aangesproken.

Vandaar dat de installatie niet slaagde.

De schijf die je via CrystalDiskInfo toont is een WDC WD10EACS-14ZJB0. Dat is een 3.5 inch schijf.

Klopt het dat die schijf ooit als systeemschijf heeft dienst gedaan in een desktop computer en dat die nadien in een WD Elements behuizing is geplaatst?

8 uren geleden, justy zei:

.Nu, het is uiteindelijk mijn reserve laptop.

Hier ben ik even niet goed mee... Ik versta hieruit dat je nieuwste laptop (met SSD schijf) je reserve pc is en dat de oude pc eigenlijk de pc is waar je normaal altijd mee werkt.

Als dit klopt, dan zou ik eens een clean installatie van Windows 10 doen op die laptop (met SSD).

We moeten hier opletten dat we de ene laptop niet voor de andere gaan houden want dan zou tot ongewenste adviezen kunnen leiden.

Geplaatst:

Ja, ik begrijp dat het verwarrend overkomt.  Externe harde schijf waarover sprake is wel nieuw aangekocht in originele behuizing WD Elements en is er altijd in gebleven. Laptop met gewone harde schijf (oude) wordt meest gebruikt. Laptop met ssd (reserve) wordt maar sporadisch gebruikt. Ik heb Bullguard ook al eens uitgeschakeld maar dan lukt de installatie ook niet. We zouden inderdaad eens met een clean installatie kunnen proberen, maar ik zie eigenlijk niet in waarom het dan wel zou lukken. Jij wel ?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.