Ga naar inhoud

Fan connector


Lipton

Aanbevolen berichten

Om mijn  nieuwe grafische kaart te herbergen ga ik toch maar een nieuwe case aanschaffen. Ben nog een beetje aan het zoeken maar weet al in welke richting ik wil gaan.

 

Heb nu wel een vraagje, kan misschien echt onnozel zijn, maar heb toch liever wat zekerheid.

 

De case die ik op het oog heb heeft plaats voor 7 fans.  2 van voor, bovenaan, onderaan en 1 achteraan.

Mijn moederbord, asus z97 pro wifi usb 3.1, heeft 5 fan connectors dus zal sowieso met splitters moeten werken.

 

Van die 5 connectors is er 1 van de cpu en 3 voor case fans. Maar dan is er nog 1: CPU opt fan connector. Mijn cpu koeler, dark rock pro 3, heeft dan wel 2 fans maar komt geleverd met een splitter dus ga ik die ook gebruiken.

 

En nu de vraag: kan ik een case fan aansluiten op die CPU opt fan connector?  Gaat de RPM van die fan zich dan niet baseren op de temperatuur van de CPU?

 

 

Alvast bedankt.

 

 

aangepast door Lipton
Link naar reactie
Delen op andere sites

De CPU_OPT connector is bedoelt voor je 2de CPU fan en is handig als je gebruik maakt van een push-pull koeler.

Weet niet gelijk hoeveel watt de fans zijn maar 1 aansluiting kan zo ongeveer 12 watt aan en dacht wel dat zowel de CPU FAN en de CPU OPT aansluiting beide geregeld worden door de ASUS Q-FAN controle wat je terug vind in je BIOS. Dus als je Q-FAN controle voor je CPU koeler activeert word ook de CPU OPT aansluiting aangestuurd naargelang de temperatuur van je CPU.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.