Ga naar inhoud

S.M.A.R.T. uitschakelen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

heeft er iemand een idee hoe ik die 'smart' hd controle uitzet bij men oude compaq pc?

Als ik die pc opzet, krijg ik een foutmelding dat men hd het niet maar lang gaat uithouden en dat ik doe moet vervangen. Maar dat boeit niet :tongue:

ik wil die melding weg, dus ik moet dat S.M.A.R.T. contole uitkrijgen.

Ik vind er percies niets van in de bios :s

greetz,

fb

Gast [S]Darkness
Geplaatst:

Melding kan je niet uitschakelen,je kan beter je bestanden veilig stellen en nieuwe hardeschijf halen.

Geplaatst:

damn,

en neej, er staat niets belangerijks op,

is gewoon een oude pc waarmee ik me amuseer als "webhostje".

Maar ik configureer die via een andere pc, zo heb ik geen scherm nodig, maar door die melding heb ik nog wel een toetsenbord nodig.

Geplaatst:

In je bios (verschilt per fabrikant...) is ergens een instelling om S.M.A.R.T. in of uit te schakelen.

Als je de pc net opzet moet je een bepaalde toets (vaak F2, F8, Delete...) drukken om on je bios te raken. Zoek daar even naar instellingen over S.M.A.R.T.

Geplaatst:

F10 ja, i did that, maar kan er niets over vinden :(

ik krijg 1720-SMART hard drive detects imminent failure.

To ensure no data loss, backup contents and replace this hard drive.

Atrbute failed #05

en dan 2 opties: F1 boot, F10 setup

zoals ik al zei, ik beheer die pc vanop een andere pc, maar door deze foutmelding moet ik dus nog wel een toetsenbord aan die pc hangen om F1 te duwen, vrij lastig.

en het is een compaq deskpro.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.