Ga naar inhoud

PC Freeze

Dimi252

Aanbevolen berichten

Ik neem hier even als voorbeeld mijn eigen schijfbeheer.

Disk 0 is jou SSD

5884af85b085f-Schijfbeheer_1.PNG

Selecteer jou C partitie en als deze geselecteerd is is deze gearceerd, rechtsklik op deze selectie en kies Volume verkleinen.

5884b00ac2024-Schijfbeheer_2.PNG

Er word gecontroleerd hoeveel ruimte er maximaal beschikbaar is om het volume te verkleinen. Wacht tot dit klaar is.

5884b0695c3ea-Schijfbeheer_3.PNG

In bovenstaand venster kan men zien hoeveel ruimte er maximaal beschikbaar is. Maak even een screenshot en plaats deze in je volgende bericht zodat ik met je mee kan kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd en heb hier niet gelijk een passende verklaring voor maar mogelijk dat het veroorzaakt word omdat de SSD niet geoptimaliseerd word.

Probeer eens of je TRIM handmatig kan uitvoeren.

5888febbbd633-SamsungMagician_performanc

Ga naar het tabblad Performance Optimization en door op Start te klikken is dit handmatig uit te voeren.

Wil dit lukken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Performance Optimization lukt, maar dit veranderde niet echt iets voor Over Provisioning. Maar ik heb een tooltje gebruikt om het volume (van mijn SSD) te kunnen shrinken en dan terug groter te maken. (Misschien niet de meest nette manier, but it does the job) Nu zou Over Provisioning wel moeten lukken denk ik, want dit is nu mijn scherm:

Magician_OP.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik heb een tooltje gebruikt om het volume (van mijn SSD) te kunnen shrinken en dan terug groter te maken. (Misschien niet de meest nette manier, but it does the job)

Dat was één van de volgende stappen geweest en zoals je zegt "It does the job" ;)

Zoals ik uit je screenshot kan opmaken kan je nu klikken op Set OP. en dan stelt Samsung Magician dat deel van je SSD in voor OP.

Misschien een tip voor mocht je ooit Windows opnieuw installeren, als je dan tijdens het partitioneren het gedeelte voor OP vrijlaat als Niet-toegewezen ruimte dan zorgt normaal Windows ervoor dat TRIM je SSD in goede conditie houd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OP is ingesteld nu.

En bedankt voor de tip, daar ga ik zeker op letten volgende keer! :)

Verdere status:

Ik heb redelijk wat getest de laatste dagen en ik krijg geen freeze meer!

Ook met prestaties een stuk boven wat mijn pc eerst niet leek aan te kunnen.

Aldus bij deze: Enorm bedankt voor de hulp!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.