Ga naar inhoud

Problemen met externe harde schijf... niet meer leesbaar...


Drieshelp

Aanbevolen berichten

Wie zou er mij kunnen helpen a.u.b...

 

Ik heb een externe harde schijf "merk = Destroy Pop - 500GB" die sinds deze morgen géén gegevens meer wil doorgeven.
Wanneer ik de schijf in de USB - poort plaats van de computer, dan ziet de PC dat er een externe harde schijf is aangesloten, maar hij wil géén gegevens meer doorgegeven van wat er op staat. Hij zegt schijf "F" heeft onregelmatigheid.
PC vraagt om schijf te formatteren om verder te gaan... wat ik dus uiteraard NIET zal doen. Al mijn documenten en 1000 - en... foto's staan er op van jaren ver...

Wanneer ik op eigenschappen van de schijf klik, dan is er op terug te vinden ==> 0 bestanden ==> 0 bytes ==> 0 grootte.

Ik weet nu niet echt wat te doen... ik vermoed dat hij dus gecrasht is...
Ik heb op internet één programma'tje gevonden, namelijk "testdisk-7.0.win - Photorec", dit heb ik geïnstalleerd en laten draaien.

Ik stel vast dat er effectief na 3 uur al 5224 bestanden zijn verplaatst naar een andere harde schijf die ik heb aangesloten. Nu blijft hij echter al meer dan een uur stilstaan, computer zit niet vast, ik kan nog alles doen, maar hij gaat niet meer voorruit...

 

Er zijn nog veel meer dan 5224 bestanden die moeten terugkeren... kan iemand mij helpen of raad geven ?

 

Zou het een goed idee zijn om naar een computerwinkel te gaan ?

Op veel websites wordt dit afgeraden, omdat er meer schade aan toegebracht wordt door allerhande pogingen dan wat anders...

Is het een optie om naar zo'n bedrijf te gaan die dat doet ? Maar dit zal meer dan 900 euro kosten... wat heel duur is...

 

De externe harde schijf is nog net géén 2 jaar oud, hij is dus nog in garantie bij Vandenborre.

Is het wel slim om dit onder garantie binnen te brengen. Ik vermoed dat ze hem wel zullen herstellen of een nieuwe geven, maar daarmee zal ik mijn gegevens niet terughebben...

 

Alvast bedankt voor de eventuele hulp !

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Drieshelp zei:

Maar dit zal meer dan 900 euro kosten... wat heel duur is...

en je hebt nog geen waarborg dat je al je bestanden gaat terugkrijgen

 

14 uren geleden, Drieshelp zei:

Is het wel slim om dit onder garantie binnen te brengen. Ik vermoed dat ze hem wel zullen herstellen of een nieuwe geven, maar daarmee zal ik mijn gegevens niet terughebben...

Klopt, denk ik : eventueel krijg je een andere schijf, maar ze gaan niet de moeite doen om je gegevens terug te halen.

 

Maareuh.. dat programmatje vind dus wèl je schijf en kan nog bestanden terughalen?

Dan heb je nog kans met recoverprogramma's (zoals dàt progje)

 

Goede (freeware) recoverprogramma's:

Getdataback - rechts boven staat een freewareversie - maar die is wellicht beperkt qua aantal of grootte van je bestanden vermoed ik

     (Als die ook niets vind, dan weet je met vrij grote zekerheid dat de boel de soep in is.)

 

Recuva

 

Roadkill - Recovers files from disks with physical damage. Allows you to copy files from disks with problems such as bad sectors, scratches or that just give errors when reading data. The program will attempt to recover every readable piece of a file and put the pieces together. Using this method most types of files can be made useable even if some parts of the file were not recoverable in the end.

 

(en idd: niets meer schrijven naar die beschadigde externe!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.